Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Werving
-
De wereld wordt mooier met iedere straat
Teije Brandsma is lid van het redactieteam van Vakblad fondsenwerving. Als oprichter van mediabureau Aid Publicity, helpt hij goede doelen en nonprofits aan meer bekendheid in de landelijke media. Deze keer schrijft Teije over zijn eerste ervaringen als collectant.
-
Online doneeracties weten veel gulle gevers te vinden
Op sociale media vliegen de doneeracties je om de oren. Vaak wordt het streefbedrag met gemak gehaald. Waar komt die vrijgevigheid vandaan?
-
Zo wikkel je nalatenschappen het beste af
Het werven van nalatenschappen krijgt de laatste jaren terecht veel aandacht. Maar ook de afhandeling kan worden gezien als onderdeel van het fondsenwervingsbeleid. Als het niet goed gebeurt, kun je als organisatie veel inkomsten mislopen. Daar zijn in de praktijk serieuze voorbeelden van. In dit artikel brengen we een overzicht waarmee allemaal rekening gehouden moet worden, wil je tot een optimale afwikkeling van nalatenschappen komen.
-
Op reis met je (potentiële) gevers
Het klinkt tegelijk simpel en raadselachtig. Donateurs geven geld, waarmee het goede doel zijn missie kan nastreven. Wat heeft dat nou te maken met op reis gaan? Het simpele antwoord is: alles. Vooral sinds we steeds digitaler werken zien we een veelheid van contact- en beslismomenten van (potentiële) donateurs in relatie tot het goede doel. De lijn die je langs al die momenten kan trekken, dat is de donorjourney. Een rechte lijn is het meestal niet.
-
In no time een half vliegtuig bij elkaar
Wordt de geefbereidheid in protestant-christelijk Nederland nog groter dan die al was? Als je de resultaten bekijkt van een recente inzamelingsactie van de hulp- en zendingsorganisatie MAF Nederland voor een nieuw vliegtuig, ga je het geloven. Of is dit slechts een uitzondering op de regelmatig herhaalde aanname dat ook in christelijk Nederland de geefbereidheid minder wordt?
-
Het cadeau centraal
Fondsenwerving echt persoonlijk maken; het lukt UNICEF Nederland met zijn nieuwe campagne UNICEF Basics. Donateurs geven niet gewoon geld, maar voorzien in de basisbehoeften van kinderen in Syrië en de buurlanden. Door echt tot mensen te spreken en te laten zien wat zij bijdragen, is deze campagne een succes.
-
Innovatie: de collecte is springlevend
Collectes bestaan nu zo’n honderd jaar. Het langs de deur gaan met een collectebus , een typisch Nederlands fenomeen, wordt nog altijd door heel wat goede doelen jaarlijks ingezet. Mocht je denken dat collecteren uit de tijd is, dan vergis je je. Het samenwerkingsverband Stichting Collectenplan zet zwaar in op innovatie.
-
Ramses Man: 'Als fondsenwerver moet je voelen waar je het voor doet'
Na bijna vijftien jaar als fondsenwerver en consultant te hebben gewerkt in Nederland, vertrok Ramses Man in 2013 met zijn gezin naar Suriname. De laatste jaren werkte hij daar als manager Fondsenwerving en communicatie bij Conservation International. Sinds hij eind vorig jaar terugkeerde naar Europa is hij voor die organisatie vanuit Brussel actief als Senior Regional Development Director Europe. Conservation International is na het WWF en The Nature Conservancy de grootste natuurbeschermingsorganisatie ter wereld. Maar omdat ze hun inkomsten niet verkrijgen via werving bij het grote publiek zijn ze relatief onbekend in Nederland. We spreken Ramses Man in Brussel, waar hij sinds zijn terugkeer gestationeerd is.
-
Trends in fondsenwerving 2016
Mindwize en let’sgroo onderzoeken elke drie jaar samen met Vakblad Fondsenwerving hoe de communicatie- en fondsenwervingskanalen zich volgens vakgenoten ontwikkelen. het onderzoek ‘trends in fondsenwerving op de particuliere markt’ geeft zo een beeld van de belangrijke veranderingen in het werven en het geven.
-
Fondsenwervers op de vakdag zetten in op online!
Op de Vakdag werd dit jaar voor het eerst een prijs uitgereikt voor beste standactie. Na ampel beraad was de jury het er unaniem over eens dat online campagnebureau gopublicmet kop en schouders boven de rest van het deelnemersveld uitstak. Waar zet jij je laatste geld op in? Dat vroegen zij de bezoekers van de Vakdag.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 6
- 7
- 8
- ...
- 10
- Volgende pagina