-
Lees meer over "Jolan van den Broek (Rutgers/Dance4Life) over fondsenwerving"Jolan van den Broek (Rutgers/Dance4Life) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de ervaren manager communicatie en fondsenwerving Jolan van den Broek met een indrukwekkende carrière, sinds april Manager Communicatie en Fondsenwerving bij Rutgers en Dance4Life. 'Authentieke fondsenwerving is mijn stokpaardje geworden.'
-
Lees meer over "Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors"Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors
In het niemandsland tussen direct marketing met reguliere schenkers (one-to-many) en de persoonlijke aanpak van major gift fundraising (one-to-one) ligt het rijk van de middle donors (one-to-some). In fondsenwervingsstrategieën ligt de nadruk vaak ofwel op het verwerven van nieuwe schenkers op korte termijn – meestal met een laag giftbedrag, ofwel op het verwerven van grote schenkingen met het oog op een langetermijninvestering.
-
Lees meer over "Milou de Ruig (Plastic Soup Foundation) over fondsenwerving"Milou de Ruig (Plastic Soup Foundation) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de ambitieuze starter Milou de Ruig, fondsenwerver bij Plastic Soup Foundation. 'Door samen te werken met bedrijven kunnen we elkaar versterken.'
-
Lees meer over "Marloes Wooning Dirkse (WWF Nederland) over fondsenwerving"Marloes Wooning Dirkse (WWF Nederland) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Marloes Wooning Dirkse, Fondsenwerver MKB bij het Wereld Natuur Fonds Nederland. 'Ik werk elke dag met ondernemers die het verschil willen maken.'
-
Lees meer over "Grootste Tikkie-actie in Nederland ooit: de schildpadeieren van Bas en Nicolette"Grootste Tikkie-actie in Nederland ooit: de schildpadeieren van Bas en Nicolette
Het zal niemand zijn ontgaan, Bas Smit en Nicolette van Dam hebben voor het Prinses Máxima Centrum, het centrum voor kinderoncologie in Utrecht, 700.000 euro met hun schildpadeieren opgehaald. Het werd de grootste Tikkie-actie ooit. Hoe komt het dat de acties van ambassadeur Bas zo succesvol zijn, wat beweegt hem en hoe wordt het geld van de donaties besteed? Aan het woord zijn ondernemer Bas Smit en manager van de Prinses Máxima Centrum foundation, Lot Jens.
-
Lees meer over "Mariska Burgstede over fondsenwerving: 'De coronacrisis leidde tot bijzondere gesprekken met relaties'"Mariska Burgstede over fondsenwerving: 'De coronacrisis leidde tot bijzondere gesprekken met relaties'
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Mariska Burgstede, Major Donors & Foundations manager bij UNICEF Nederland.
-
Lees meer over "Sarah Clifton (Save the Children) over fondsenwerving"Sarah Clifton (Save the Children) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Sarah Clifton, Manager afdeling Fondsenwerving & Partnerships bij Save the Children Nederland. 'Voor verandering zorgen is mijn grootste motivator.'
-
Lees meer over "Sylvia Guldenmundt (Rode Kruis) over fondsenwerving"Sylvia Guldenmundt (Rode Kruis) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Sylvia Guldenmundt, teamleider Stichtingen en Vermogensfondsen bij het Nederlandse Rode Kruis.
-
Lees meer over "Marjolijn Hermus over fondsenwerving"Marjolijn Hermus over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Marjolijn Hermus, oprichter en directeur bij Stichting Babyspullen.
-
Lees meer over "Fondsenwerving in (post)coronatijden: crisissen zijn uitdagingen"Fondsenwerving in (post)coronatijden: crisissen zijn uitdagingen
Visionair is het artikel dat de Italiaanse fondsenwervingsconsultant Simona Bianco vanuit de beslotenheid van haar thuiskantoor schreef in het midden van de Italiaanse coronachaos. Visionair omdat ze de essentie van fondsenwerving vat. De fondsenwervende organisaties – net als de rest van de maatschappij – plooiden zich naar de essentie: het dienen van de visie en de waarden van de organisatie, eerlijke en transparante communicatie over de missie en de noden, aangrijpende storytelling en onverkende methodes snel lerend en flexibel toepassen.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 3
- 4
- 5
- ...
- 10
- Volgende pagina