Artikelen per auteur
-
Communicatie = loyaliteit
Onderzoek Bindinc. wijst op het belang van communicatie voor de loyaliteit.
-
Succesvol werven van sponsors
De inkomsten van goede doelen uit sponsoring zijn de afgelopen jaren met bijna twintig procent gedaald, waarschijnlijk als gevolg van de crisis. De verwachting is dat het over 2014 nog niet veel beter zal worden.
-
Als je meer aandacht geeft, hoef je er minder om te vragen
We leven in interessante tijden. Misschien wel de interessantste tijden sinds tijden… Technologie, communicatie en zorg maken stormachtige veranderingen door. We zien uitvindingen en ontwikkelingen die de wereld zullen veranderen. We hebben echter nog altijd te maken met grote groepen mensen die moeten vechten om te overleven. Door economische misstanden, wanbeleid, conflicten, ziekte en natuurrampen zijn deze mensen aangewezen op hulp van anderen en is er nog altijd te veel werk voor de hulpverleners van deze wereld.
-
dance4life: fondsen werven is ook ondernemen
In 2004 werd het plan opgevat om met muziek en dans de wereld van aids te bevrijden: dance4life werd opgericht. Tien jaar later valt de organisatie niet meer weg te denken uit de goededoelensector.
-
Validatiestelsel of revalidatiestelsel?
De filantropische sector is nu al weer een tijd bezig om een validatiestelsel te bedenken. Dat is een soort systeem dat ervoor moet zorgen dat er zo weinig mogelijk misgaat, zodat het vertrouwen van het publiek in de goede doelen niet verdwijnt.
-
Open brief zomer 2014
Maarten de Vries is voormalig directeur van Wilde Ganzen en redacteur van Vakblad fondsenwerving. Deze brief is eerder per e-mail verspreid en redactioneel iets aangepast aan de inmiddels verstreken tijd. Maarten schreef deze brief op persoonlijke titel.
-
Crowdfunding in stukjes
Met de website Crowd for Congo hebben webmarketeer Remotion en Stichting Vluchteling ingezet om de donateur meer transparantie te bieden: online doneren voor losse onderdelen van een project.
-
De autonomie van de onvrede over goededoelenloterijen
Als je een goed doel opricht dat er in slaagt om jaarlijks enkele tienduizenden euro's op te halen en zinvol te besteden aan belangrijke lokale initiatieven, dan is er geen mens die zich er druk om maakt
-
Inschrijving geopend: Nationale Vakdag Fondsenwerving 20-11-2014
Dé netwerkbijeenkomst van fondsenwervend Nederland, met congrespresentaties, ronde tafels en een uitgebreide infomarkt, is ook dit jaar weer in het Maasgebouw van stadion De Kuip in Rotterdam.
-
Verander de wereld, begin een bedrijf
Ze is de oprichtster van War Child, waar ze nog steeds bestuurder is. Maar nu is Willemijn Verloop vooral actief in het stimuleren van de socialenterprisesector in Nederland. Ze schreef er, samen met Mark Hillen, een boek over.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 92
- 93
- 94
- ...
- 113
- Volgende pagina