Advertentie

Banner Apteco

Artikelen per auteur

  • Briefing

    14 april 2017

    Weet u wat het punt is met creatieve mensen? Ze willen steeds creatief zijn. Echt, ze kunnen zichzelf niet helpen: ook al heb je er helemaal niet om gevraagd, ze móeten iets origineels bedenken. En daarbij geldt meestal: hoe gekker en mooier, hoe beter.

    Lees meer over "Briefing"
  • Amsterdammers helpen Amsterdammers

    14 april 2017

    In Het Parool verschijnt elke zaterdag een verhaal van een minderbedeelde Amsterdammer die een dringende wens heeft. En die wordt vervolgens vervuld. Een opmerkelijk charitassprookje waar de fondsenwerving nu eens niet en de bestedingskant wél de meeste hoofdbrekers oplevert.

    Lees meer over "Amsterdammers helpen Amsterdammers"
  • Scherpe band

    1 maart 2017

    Als ik een rij zie ga ik er direct in staan. Echt: hoe langer, hoe beter. Een rij is voor mij het beste bewijs dat er iets goeds, unieks of lekkers te halen is. Juist in een tijd waarin ik niet meer weet wie ik nog kan geloven, is de rij voor mij een baken van betrouwbaarheid.

    Lees meer over "Scherpe band"
  • Strijdvaardigheid en inspiratie op de eerste Dag van het Mecenaat

    1 maart 2017

    Nu het overheidsbudget voor kunst onder druk staat, is het des te belangrijker dat de culturele sector het maatschappelijk nut van kunst helder voor het voetlicht brengt. Gedegen onderzoek en een sterke, eenduidige lobby naar Den Haag én het algemeen publiek zijn essentieel, zo viel te horen op de Dag van het Mecenaat. ‘Cultuur is een gedeeld goed – niet publiek of privaat, laat dat helder zijn.’

    Lees meer over "Strijdvaardigheid en inspiratie op de eerste Dag van het Mecenaat"
  • Goede doelen worstelen met crm

    1 maart 2017

    Een flink aantal goede doelen ervaart tekortkomingen in hun huidige crm. Een deel daarvan is op zoek naar iets nieuws, maar toch is er ook een deel dat hierin berust. Is er te weinig keus of is het budgettair niet haalbaar om voor de beste oplossing te kiezen? Op het gebied van crm-systemen voor goede doelen is er het nodige gebeurd de afgelopen jaren. Datapartners ging failliet, iFunds stortte zich op overnames en Salesforce verwierf in korte tijd een flink marktaandeel.

    Lees meer over "Goede doelen worstelen met crm"
  • Ingrijpende gevolgen Europese Privacywet

    1 maart 2017

    In 2018 treedt de nieuwe Europese privacywetgeving (Algemene Verordening Gegevensbescherming) in werking. Voor elke organisatie, commercieel of non-profit die data registreert en of verwerkt, heeft deze wet ingrijpende gevolgen. Tijd voor een wake-up call!

    Lees meer over "Ingrijpende gevolgen Europese Privacywet"
  • Draagvlak doe je samen

    2 november 2016

    Jarenlang leefde Scott Harrison maar voor één ding: het New Yorkse nachtleven. Maar toen hij bijna dertig jaar werd, begon zijn geweten te knagen. Van de ene op de andere dag keerde hij zijn decadente leven de rug toe en stapte aan boord van een schip. Het was het begin van een droom die werkelijkheid zou worden. 

    Lees meer over "Draagvlak doe je samen"
  • Donateurs zeggen JA!

    1 november 2016

    Loyaliteitsprogramma’s zijn in opmars bij goede doelen. Maar naar beloningsprogramma’s wordt nog met argwaan gekeken. Dit terwijl donateurs wel enthousiast zijn over beloningsprogramma’s bij goede doelen. Jonge donateurs zijn zelfs nog enthousiaster. Wel moet worden voldaan aan een aantal voorwaarden. Dit laat recent onderzoek van Dunck Loyalty Marketing in samenwerking met de Universiteit van Tilburg en Motivaction zien.

    Lees meer over "Donateurs zeggen JA!"
  • Wat betekent 'God in Nederland' voor fondsenwervers?

    1 november 2016

    Christenen zijn veruit de beste gevers van Nederland – veel onderzoeken bewijzen dat. Maar er gaan steeds minder mensen naar de kerk, bleek onlangs opnieuw uit het onderzoek ‘God in Nederland’. Welke gevolgen heeft dit voor fondsenwerving?

    Lees meer over "Wat betekent 'God in Nederland' voor fondsenwervers?"
  • Geven aan de universiteit: waar liggen de kansen en de uitdagingen?

    1 november 2016

    Fondsenwerving voor het Nederlandse hoger onderwijs staat in de kinderschoenen. Vooral jongere nieuwe donateurs binden blijkt lastig. Waar liggen de kansen en uitdagingen voor fondsenwerving onder alumni?

    Lees meer over "Geven aan de universiteit: waar liggen de kansen en de uitdagingen?"
Close