Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Artikelen per auteur

  • Is vijf miljoen de moeite niet waard?

    1 maart 2018

    Na de veertiende Serious Request lazen we in heel wat commentaren over de teleurstellende opbrengst van ruim vijf miljoen euro. Reclameman en Volkskrantcolumnist Jan Bennink blogde op spreekbuis.nl (vakbladfw.nl/2ogfQsy) over het Glazen Huis dat aan scherven ligt en stelde voor om eens bij onze zuiderburen te kijken, hoe het beter kan.

    Lees meer over "Is vijf miljoen de moeite niet waard?"
  • De anbi’s en de fiscus in 2018

    1 maart 2018

    2017 ligt alweer even achter ons. Het was het jaar van de evaluaties van het Ministerie van Financiën over giftenaftrek en anbi’s. Over die evaluaties valt van alles te zeggen. Maar de hoofdmoot is toch wel dat men al die regelingen ingewikkeld en (potentieel) gevoelig voor fraude vindt.

    Lees meer over "De anbi’s en de fiscus in 2018"
  • Socialtalk: innovatie in huis-aan-huiswerving

    1 maart 2018

    Ruim een jaar geleden begon Mindwize te experimenteren met Socialtalk. Een nieuwe aanpak in fondsenwerving, waarbij mensen die incidenteel hebben gegeven, thuis worden bezocht. Ze worden tijdens die bezoekjes bedankt voor hun bijdrage en er wordt gekeken of ze structureel donateur willen worden.

    Lees meer over "Socialtalk: innovatie in huis-aan-huiswerving"
  • Game Changer: Jordan van Bergen van Geef.nl

    1 maart 2018

    Internetadviseur Jordan van Bergen zag in 1999 steeds meer online-initiatieven verschijnen, met internetdiensten voor goede doelen. Het stond hem tegen dat er hoge abonnementskosten werden berekend aan de doelen. Jordan besloot het heft in eigen hand te nemen en zette in 2001 de stichting GeefGratis op.

    Lees meer over "Game Changer: Jordan van Bergen van Geef.nl"
  • Concurrentie in de fondsenwerving

    1 maart 2018

    Concurrentie? Dat is een vies woord voor de commerciële markt, hoor ik je denken. Dat is iets waar wij in de goededoelenwereld niets mee te maken hebben.

    Lees meer over "Concurrentie in de fondsenwerving"
  • Gwen van Mansum over fondsenwerving

    1 maart 2018

    In dit Vakblad zetten we graag de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Hoe is hun eigen geefgedrag, wat vinden ze van de actuele ontwikkelingen in hun vak? Voor dit nummer spraken we met Gwen van Mansum, directeur van de Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC.

    Lees meer over "Gwen van Mansum over fondsenwerving"
  • Hoe lang is een donateur?

    1 maart 2018

    Toen ik nog op de lagere school zat, vroeg een klasgenootje mij: hoe lang is een Chinees? Jarenlang heb ik mijn hoofd gebroken over deze krankzinnige vraag. Hoe kon ik dat nou weten? Hoe kon überhaupt iemand zoiets weten?

    Lees meer over "Hoe lang is een donateur?"
  • Denkend aan Oxfam zie ik Harold Sumption

    1 maart 2018

    Vanaf de jaren 50 was Harold Sumption (1917-1998) de pionier die met spectaculaire responsadvertenties in de kranten en later met direct mail de basis legde voor Oxfams zeer succesvolle fondsenwerving.

    Lees meer over "Denkend aan Oxfam zie ik Harold Sumption"
  • Verandering

    1 maart 2018

    Verandering en innovatie in fondsenwerving lijken steeds sneller te gaan, vooral in de digitale wereld. Lees in dit blad het verhaal van Walter van Kaam over (de vele vormen van) onlinewerving. Denk ook aan SEPA (Single Euro Payments Area) en vanaf 2018 PSD2 (Payment Service Directive 2), die als een storm door de betaalwereld trekken. Dat gaat het betaalgedrag van donateurs veranderen en dus ook de fondsenwerving. We gaan van acceptgiro en automatische incasso naar slimme betaalapps, met de gever zelf aan de knoppen. Stormachtige ontwikkelingen, waar lang niet elk goed doel meteen een antwoord op heeft.

    Lees meer over "Verandering"
  • Thinking of Oxfam, I remember Harold Sumption

    15 februari 2018

    From the 1950s Harold Sumption (1917 - 1998) was the pioneer who laid the foundation for Oxfam's very successful fundraising with spectacular response advertisements in the newspapers and later direct mail. His involvement with Oxfam Great Britain, also as board member, lasted for thirty-five years. I met him for the first time when in the late 1980s when I joined the International Fundraising Workshop (now the IFC Congress), which he had founded.

    Lees meer over "Thinking of Oxfam, I remember Harold Sumption"
Close