Artikelen per auteur
-
Algemene trends nalatenschappen bij goede doelen
Nalatenschappen vormen een substantieel deel van de inkomsten van goededoelenorganisaties. Voor de toekomst wordt een toename van deze inkomsten verwacht. Er wordt wel gesproken over de ‘gouden eeuw van de filantropie’.
-
Nalatenschappen werven: een vak apart!
Wat hebben de Tilburgse koopman Reinier van Arkel en de tuinder Anton Berkhof uit Heerhugowaard gemeen? Beiden besloten ze aan het eind van hun leven geld na te laten voor een betere samenleving.
-
Wie goed doet
Jarenlang had ik een hekel aan verjaardagen. Veel gezellige mensen dicht op elkaar in een te kleine woonkamer? Niks voor mij. Vroeg of laat belandde ik in de tuin of op het balkon, happend naar adem en kijkend op de klok. Wat ook niet hielp, waren de gangbare gespreksonderwerpen: de actuele weersverwachting, de opgroeiende kinderen, de laatste voetbaluitslagen, de nieuwste leaseauto’s. Toevallig allemaal zaken waar ik geen verstand van had.
-
Nederlandse fondsenwervers bereid offers te brengen voor de missie
Nederlandse professionals zijn de meest tevreden werknemers ter wereld, volgens een onderzoek van netwerksite Linkedin uit november 2011. Zou dat ook gelden voor fondsenwervers? Nassau deed er onderzoek naar.
-
Succesvolle KiKa-tv-actie 2.0
De succesvolle tv-acties die we uit de jaren 90 kennen, lijken door de veranderingen in het medialandschap onmogelijk te zijn geworden. KiKa organiseerde op een nieuwe manier een hele succesvolle actie rond een tv-uitzending.
-
Waarom zou hij zijn zuurverdiende geld aan ons geven?
Marlous van Oorschot (32) werkt nog maar negen maanden als fondsenwerver, maar nu al heeft ze de Young Fundraising Talent Award 2013 op haar naam staan. In haar werk bij Rutgers WPF probeert ze tot de essentie van geefgedrag te komen.
-
De geefcultuur in Birma / Myanmar in beeld
Fotograaf en fondsenwerver Johan Hahn bracht voor ons de geefcultuur in Birma in beeld.
-
Dertig brieven die de wereld veranderden
Steve Thomas, wereldwijd erkend als een expert in onder andere direct mail, schreef een indrukwekkend boek over direct mail van goede doelen. Steve komt naar Nederland met zijn boek, als keynotespreker op de Vakdag Fondsenwerving, met dank aan sponsor Sandd.
-
Wat je zegt ben je zelf!
Ik houd de dingen graag simpel. Juist in een wereld die voortdurend om aandacht schreeuwt, zijn het de gewone dingen die mij raken. Voor de duidelijkheid: met simpel bedoel ik niet ‘stompzinnig’. Ik ben beslist geen fan van barbie-achtige reallifesoaps, spelletjesprogramma’s met derderangs Bekende Nederlanders of ander plat en inwisselbaar vermaak.
-
Geven in crisistijd, een verslag uit Spanje
Denk je aan Spanje, dan denk je aan drukbevolkte stranden, heerlijke pintxos, Andalusische witte dorpen, of misschien zelfs je vakantie van afgelopen zomer. Denk je aan Spanje, dan denk je waarschijnlijk ook aan de economische malaise. Hoe zit het in dat land met de fonsenwerving?
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 99
- 100
- 101
- ...
- 113
- Volgende pagina