Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Je projectdoelgroep als marketingkracht: zo word je favoriet onder Gen Y en Z

9 januari 2024

Veel non-profitorganisaties kampen met een vergrijzend donorbestand. Om de jongere generatie te bereiken is niet alleen een nieuwe manier van communiceren nodig, maar moet ook het narratief op de schop. Een doelgroepgedreven aanpak biedt uitkomst, schrijft communicatie-expert Sietske Broekhuizen.

door Sietske Broekhuizen

Eerst even een misverstand uit de weg helpen. Dat veel organisaties generaties Y en Z (geboortejaren 1981-2009) moeilijk bereiken, is niet omdat ze zich niet interesseren voor de wereld om zich heen.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Oxfam Novib Social Media Fondsenwerving Doelgroepen Sociale rechtvaardigheid Maatschappelijke organisaties Gen Y Gen Z Sietske Broekhuizen VF 25-6 Binge marketing Interactie Vergrijzing

Sietske Broekhuizen

Sietske Broekhuizen werkte tien jaar in een ontwikkelingsorganisatie als veld-communicatiespecialist. Het integreren van lokale communicatiespecialisten in de fondsenwervingsstrategie was voor haar zo’n gamechanger dat ze in 2022 haar organisatie verliet om de lokalisatie van communicatie verder te promoten en te faciliteren met haar organisatie Story Bridge. Ze houdt zich sindsdien bezig met strategie, maar leidt ook communicatiespecialisten op uit onder andere Irak, Syrië en Egypte.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close