Hoe is het geefgedrag en de maatschappelijke betrokkenheid veranderd in 2020-2021? Welke uitdagingen en mogelijkheden bracht de coronapandemie voor filantropische organisaties? Wat betekent de veranderende context voor geefgedrag in de nabije toekomst? Het Centrum voor Filantropische Studies bracht onlangs de resultaten van haar onderzoek ‘Geven in Nederland 2022’ uit en onderzocht het geefgedrag tijdens de coronacrisis (2020-2021). Daaruit blijkt dat de coronapandemie invloed heeft gehad op het geefgedrag van Nederlanders.

Claire van Teunenbroek en Stephanie Koolen-Maas zijn werkzaam bij het Centrum voor Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit Amsterdam
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector
Of registreer je gratis om dit artikel te lezen
Gerelateerde berichten
-
17 juni 2022
Geven in Nederland 2022: Bedrijfsleven had in 2020 groter aandeel in filantropie dan huishoudens
Lees meer over "Geven in Nederland 2022: Bedrijfsleven had in 2020 groter aandeel in filantropie dan huishoudens"