Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Erika van Harten over fondsenwerving: 'Bang zijn is nooit een goede strategie'

12 maart 2020

In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Erika van Harten, verantwoordelijke voor de particuliere fondsenwerving bij Kansfonds.

Erika van Harten (Kansfonds)
Erika van Harten (Kansfonds) © www.debestefotograaf.nl

door Joëlla Angenent

Aan welke goede doelen geef je?

‘Ik doneer natuurlijk sowieso aan Kansfonds en aan alle andere goededoelenorganisaties waarvoor ik heb gewerkt. Want als je zelf niet gelooft in het doel waarvoor je actief bent, dan kan je er maar beter mee ophouden, toch? Verder geef ik bij speciale campagnes aan doelen die me aan het hart gaan. Ik steun overigens niet alleen goede doelen, maar ook maatschappelijke initiatieven, financieel of op een andere manier Ook geef ik aan interessante campagnes, waar ik vanuit mijn vak nieuwsgierig naar ben. Ik vind dat je open moet staan voor nieuwe, innovatieve dingen. Daar leer je altijd van! En natuurlijk geef ik als voormalig collectant altijd aan collectes. Dat mensen zich vrijwillig inzetten voor een bepaald doel, en hiervoor door weer en wind de deuren langs gaan, vind ik heel bijzonder. Voor hen heb ik een speciaal potje met kleingeld bij de deur staan, zodat ik altijd wat kan geven.’

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Over fondsenwerving Vf 22-2 Kansfonds

Joëlla Angenent

Joëlla is eigenaar van tekstbureau Jotexto, waar ze in opdracht voor bedrijven en websites creatieve ideeën uitwerkt tot journalistieke en commerciële teksten. Ze behaalde in 2008 haar Bachelor Sociologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, waarna ze ook een Master Journalistiek afrondde. Voor de oprichting van Jotexto werkte ze onder andere voor regiotitels van de Holland Media Combinatie, waar ze zich ook met vormgeving, fotografie en sociale media bezighield.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close