Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Acht factoren voor succesvolle fondsenwerving in ontwikkelingslanden

Impact

12 december 2018

De wereld verandert snel: waar lokale ngo’s tien jaar geleden de meeste fondsen nog vanuit het buitenland wierven, vinden ze nu steeds vaker de weg naar donoren uit eigen land. Stichting Wilde Ganzen werkt met partners in Kenia, Zuid-Afrika, Brazilië en India aan meer zelfredzaamheid, duurzaamheid en organisatiekracht, door middel van lokale fondsenwerving. Wat maakt fondsenwerving in ontwikkelingslanden tot een succes?

door Gastauteur

“Ik schat dat zo’n negentig procent van alle inkomsten van ngo’s in ontwikkelingslanden van internationale donoren komt”, zegt Swatantra Gupta, General Manager Corporate Partnerships van Smile Foundation uit India. “Zonde, want er valt zoveel te halen bij bedrijven in eigen land. Dit is hét moment om gebruik te maken van de economische groei.” Swatantra kan het weten: de omzet van zijn organisatie groeide van 1,4 naar 4,4 miljoen in slechts vijf jaar tijd, mede dankzij slimme partnerschappen met het Indiase bedrijfsleven.

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Gerelateerde berichten