Advertentie

Advertentie

Advertentie

Van klantdata naar marketing activiteit via E-fulfilment

1 september 2014

Fondsenwervende instellingen weten hoe belangrijk het is om donateurs zo goed mogelijk te kennen. Kennis over je donateurs maakt het namelijk mogelijk om hen individueel te benaderen. De tijd van massa mailings is voorbij.

door Jaap Zeekant

Daarom verzamelen fondsenwervende instellingen zoveel mogelijk data over hun donateurs. Een website en webshop zijn hierbij een steeds belangrijker tool. Vervolgens worden aantrekkelijke marketingactiviteiten ontwikkeld. Voor veel fondsenwervende instellingen hoort het versturen van premiums, kalenders, wenskaarten of andere zaken al decennia tot hun marketingactiviteiten. Donateurs doen mee aan acties en krijgen een beloning. De veeljarige donateur krijgt uit waardering een presentje. Maar hoe komen deze data en de daadwerkelijke uitvoering van een marketingcampagne samen? Silvan Hexspoor en Suzanne Bolck van Hexspoor boekbinders en e-fulfilment vertelt op ons verzoek over eigentijds e-fulfilment en fondsenwerving.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 16-5

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap was eind jaren 90 oprichter van Vakblad fondsenwerving. Hij was ruim een halve eeuw actief in de non-profitsector en 45 jaar serieus bezig met fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Goede Doelen Nederland is. Als oprichter van Vf was Jaap ook betrokken bij de oprichting van de Vakopleidingen Fondsenwerving. Daarnaast was hij founder van de Nationale Vakdag fondsenwerving. Jaap overleed geheel onverwachts op donderdag 28 mei 2020.

Close