Advertentie

Procurios StayUnited

Inspire one, end with a crowd: de succesfactor van iedere event en campagne

1 mei 2013

De Nederlandse fondsenwervingsmarkt ontwikkelt zich in een rap tempo op het vlak van moderne peer-to-peerfundraising. In tien jaar tijd is het aantal events en campagnes enorm toegenomen.

door Gastauteur

Tien jaar geleden was er nog geen Alpe d’HuZes, Duchenne Heroes, Tour for Life of 3FM Serious Request. Wel de RopaRun (toen al met een opbrengst van ruim twee miljoen euro) en een heleboel andere kleine, lokale initiatieven en acties op scholen (denk aan sponsorlopen en collectes). Sinds een paar jaar is de VS-trend van peer-topeerfundraising door Nederlandse non-profitorganisaties opgepikt en zijn er vele events en initiatieven gestart. Inmiddels kun je elke week wel deelnemen aan sportieve gebeurtenissen of andere acties voor heel veel goede doelen. De termen peer-to-peer fundraising, event fundraising, social network fundraising en friends-giving-friends fundraising betekenen overigens allemaal ongeveer hetzelfde.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 15-2
Close