Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Is er een weg naar de christelijke gevers?

15 oktober 2012

Christenen zijn gulle gevers. Dat was de strekking van een artikel in het vorige nummer van Vakblad Fondsenwerving. Nu deel 2: zijn er goede manieren om deze doelgroep te bereiken?

door Gastauteur: Gerko Last

Zo ja, waar moet rekening mee worden gehouden? Is het verstandig om je specifiek op deze doelgroep te richten? Of kunnen alleen christelijke organisaties deze achterban op een goede manier bereiken? De gemiddelde Nederlander geeft 16 euro per maand aan goede doelen. Bij christenen loopt dit op tot gemiddeld 100 euro per maand, waarvan iets minder dan de helft naar de kerk gaat. Het verschil in giftgedrag per maand (zie ook het vorige nummer van het Vakblad) maakt het voor veel fondsenwervers – ook van niet-christelijke organisaties - interessant om na te denken over christelijke gevers: hoe bereiken we ze? Heeft dat nut? En zo ja, hoe doen we dat dan? Om te bepalen of het handig en nuttig is om te gaan fondsenwerven onder de christelijke achterban moeten de volgende vragen worden beantwoord. Passen mijn organisatie en mijn doelstelling bij de christelijke achterban? Wat is het verhaal, de insteek om juist de christelijke achterban te bereiken? Bestaat er voor mijn doelstelling ook een christelijke organisatie?

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-5

Gastauteur: Gerko Last

Gerko Last is zelfstandig adviseur fondsenwerving en communicatie en is gespecialiseerd in de christelijke achterban; www.lastcommunicatie.nl.

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close