Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Ga eens langs bij Lenie 't Hart

Column

15 oktober 2012

Het imago van de goededoelensector is slecht, dat is een inmiddels alom geaccepteerde mening. Het publiek is cynischer geworden ten aanzien van goede doelen de laatste jaren. Maar hoe komt dat? Komt dat door journalisten die vervelende stukjes schrijven? Natuurlijk niet. Het heeft te maken met de emancipatie bij de consument en hoe goede doelen daarop inspelen.

door Gastauteur

Goede doelen hebben lange tijd, afgesloten van het publiek, gewerkt aan hun doelstellingen. De informatie die werd gedeeld met de buitenwacht, werd goed geconstrueerd en beheerst. Het donateurspubliek had een sterk vertrouwen in de goede doelen, las en geloofde elk woord en gaf netjes, als dat gevraagd werd. Die situatie bestaat niet meer. Het vertrouwen in instanties en merken, en dus ook goede doelen, is ingestort. Mensen zijn bewuste consumenten geworden, hebben ongelimiteerde toegang tot informatie, prikken door babbelverhalen heen en willen ook bij het geven aan goede doelen waar voor hun geld! De donateur kan glashelder aangeven wat hij of zij wil. En dat is geen strijkstok zien, maar een 'lean and mean'- organisatie en donaties die resultaat opleveren. Ze willen open en eerlijke goede doelen waarbij ze persoonlijk betrokken worden, waarbij ze zich betrokken kunnen voelen.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-5

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close