Nieuws
-
Mathilde Stuyling de Lange verruilt Cultuurfonds voor Kunsthal Rotterdam
Fondsenwerver Mathilde Stuyling de Lange gaat per 1 januari aan de slag als hoofd Development voor de Kunsthal Rotterdam. De afgelopen 7,5 jaar was ze werkzaam voor het Prins Bernhard Cultuurfonds, recentelijk als senior fondsenwerver en adviseur Mecenaat.
-
Oud-bestuurder Cordaid René Grotenhuis (70) overleden
Voormalig bestuurder van Cordaid René Grotenhuis is na een kort ziekbed overleden. Hij stond van 2003 tot 2013 aan het roer van de organisatie voor ontwikkelingssamenwerking. In zijn werk zocht hij altijd naar wat mensen verbindt, naar samenwerking en dialoog, schrijft Cordaid in een in memoriam op haar site. 'Bezield en met oog voor de grote verbanden in de strijd tegen armoede en onrecht zette hij zich in voor de medemens. Dichtbij en ver weg.' Grotenhuis is zeventig jaar geworden.
-
Zesde Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt dinsdag 14 december
Volgende week dinsdag en woensdag (14 en 15 december) verschijnt het zesde en laatste Vakblad fondsenwerving van 2021. Vanaf die dag verschijnen alle stukken uit het blad natuurlijk ook online. Met deze keer aandacht voor de Islamitische geefcultuur en het Nationaal Zakat Fonds, de publiek-private samenwerking tussen Hersenstichting, MIND en ZonMw en een interessant nieuw initiatief van Jordan van Bergen.
-
ING en zeven goede doelen testen donatieoptie in digitale bankierapps
ING Nederland start vandaag met een test om haar bankierapp en Mijn ING in te zetten om digitaal te doneren. Artsen zonder Grenzen, Greenpeace, de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding, Oxfam Novib, het Rode Kruis en de Vogelbescherming werken mee aan de pilot die duurt tot maart 2022.
-
VriendenLoterij Museumprijs 2021 naar Kasteel Hoensbroek
De VriendenLoterij Museumprijs 2021 is dit jaar voor Kasteel Hoensbroek. Zij kregen binnen het thema van dit jaar - ‘digitaal verhaal’ – de meeste publieksstemmen (41 procent). Het museum wint een bijdrage van 100.000 euro om zijn museumdroom te realiseren.
-
Europese branchekoepels EFC en Dafne per 7 december 2021 verder als Philea
Per dinsdag 7 december zullen Europese brancheorganisaties voor filantropie EFC (European Foundation Centre) en Dafne (Donors and Foundations Networks in Europe) gezamenlijk verdergaan. Hun samenwerkingsverband zal Philea gaan heten – dat staat voor ‘Philanthropy Europe Association’.
-
UNICEF lanceert campagne ‘Verzend nu’ als tegenhanger online shoppen
Nu de winkels buiten kantooruren dicht zijn en de decembermaand voor de deur staat zal iedereen het wel een keer gaan doen: online winkelen. Een klik op de knop en een dag later staat een bezorger met je spullen voor de deur. UNICEF Nederland’s nieuwe campagne Verzend Nu speelt daarop in: met een klik op de ‘verzend’-knop sturen donateurs een pakje met levensreddende hulp naar een kind dat het hard nodig heeft.
-
Zweedse Charlotte Rydh is nieuwe bestuursvoorzitter European Fundraising Association (EFA)
Charlotte Rydh is tijdens de jaarlijkse algemene ledenvergadering van de European Fundraising Association (EFA) op 25 november benoemd tot bestuursvoorzitter. Rydh is secretaris-generaal van Giva Sverige, de landelijke fondsenwerversassociatie van Zweden. Ze volgt Eduard Marček op die in totaal zes jaar in het bestuur van de EFA zat, waarvan de laatste twee als bestuursvoorzitter.
-
Totaal bestedingsbedrag goede doelen in 2020 licht gezakt, maar doelbesteding nog steeds 89 procent
Over het algemeen zijn Nederlandse goede doelen goed geslaagd in het op peil houden van de doelbesteding en het realiseren van maatschappelijke doelen, ondanks de pandemie. Dat blijkt uit het onderzoek Feiten & Cijfers van brancheorganisatie Goede Doelen Nederland over de in 2020 behaalde resultaten van ruim tweehonderd organisaties. De aan het onderzoek deelnemende goede doelen hebben vijf procent minder besteed aan de maatschappelijke doelen, maar de doelbestedingsverhouding bleef gelijk.
-
'Personalisatie bij direct mail zorgt voor hogere leestijd'
Als een direct mail duidelijk aan op een persoon is aangepast, wordt de inhoud ervan langer gelezen dan bij direct mails zonder personalisatie. Dat blijkt uit onderzoek van MetrixLab in opdracht van PostNL onder 601 respondenten tussen de 20 en 49 jaar. De leestijd stijgt gemiddeld met 43 procent wanneer er personalisatie is toegepast.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 58
- 59
- 60
- ...
- 251
- Volgende pagina