Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Nieuws
-
VN-klimaatpanel IPCC: met huidige maatregelen halen we klimaatdoelen niet
We moeten heel snel aan de gang met het implementeren van oplossingen die voorkomen dat de temperatuur op de aarde te hard stijgt, anders raakt het doel van het Klimaatakkoord uit zicht. Dat schrijft het klimaatpanel van de Verenigde Naties (VN), het IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change). De toezeggingen die landen eerder deden over de aanpak van CO2-uitstoot zijn niet langer voldoende om de opwarming onder de anderhalve graad te houden.
-
Veel organisaties missen deadline inschrijving ubo-register
Het ministerie van Financiën schat in dat nog niet de helft van de bedrijven, instellingen en organisaties zich op tijd heeft ingeschreven in het ubo-register. De deadline voor inschrijving was uiterlijk 27 maart 2022, anderhalf jaar nadat het register in gebruik werd genomen. Organisaties die niet met een ubo (uiteindelijk begunstigde) in het Handelsregister staan lopen nu kans op een boete.
-
Salesforce organiseert webinar over rol customer journeys bij behoud digitale donateurs
Salesforce organiseert aanstaande donderdag (7 april 2022) om 11.00 uur een webinar over succesvolle welcome- en conversion journeys om digitale donateurs te behouden. Het webinar, georganiseerd in samenwerking met Growing Minds, richt zich op hoe je marketing kunt automatiseren zonder het menselijke gevoel te verliezen door e-mails af te stemmen op de behoeften van supporters. Ook worden er tips gegeven over hoe je supporters kunt inspireren om de donatiecyclus in de toekomst te herhalen.
-
Goede Doelen Nederland: ‘Berichtgeving EenVandaag over wervingsbureaus eenzijdig’
In een reactie op het item van EenVandaag over de winst die wervingsbureaus maken bij het werven van donateurs zegt Goede Doelen Nederland de berichtgeving eenzijdig en ongenuanceerd te vinden. Dat schrijft de brancheorganisatie in een bericht op haar website. In dat bericht licht Goede Doelen Nederland ook toe hoe huis-aan-huiswerving binnen de sector georganiseerd is en hoe het toezicht daarop is geregeld.
-
Wervingsbureaus staan ter discussie na item in EenVandaag
Commerciële wervingsbureaus verdienen miljoenen met deur-aan-deur donateurswerving en straatwerving, schrijft EenVandaag op basis van eigen onderzoek. De wervers, vaak studenten, ontvangen gemiddeld 120 euro voor elke donateur die ze werven voor het goede doel. ‘Bij de werving van donateurs voor goede doelen blijven grote bedragen aan de strijkstok hangen van commerciële bureaus.’
-
Ruim tienduizend handtekeningen op petitie tegen regeldruk voor vrijwilligers
Vandaag (29 maart) wordt een petitie tegen regeldruk voor vrijwilligers aangeboden aan leden van de Tweede Kamer. Vooral voor de besturen van goede doelen, stichtingen en verenigingen is er sprake van overregulering, vinden de indieners van de petitie. De ruim tienduizend handtekeningen worden overhandigd in de week nadat alle Nederlandse organisaties zich in het ubo-register hebben moeten inschrijven.
-
De moderne filantroop schenkt democratisch
Veel Nederlanders doneren grif voor Oekraïne. Vanuit een breedgedragen gevoel van verontwaardiging en medeleven dragen particulieren, bedrijven en overheden hun steentje bij. Ook multimiljardair Elon Musk (ceo van Tesla en SpaceX) leverde een gulle bijdrage, door satellieten te activeren om Oekraine ook in oorlogstijd op het internet aangesloten te houden.
-
KWF doet fysieke collectebus in de ban en kiest voor honderd procent QR
KWF Kankerbestrijding zal dit najaar niet meer met een fysieke collectebus langs de deuren gaan. Als eerste goede doel in Nederland kiest de organisatie exclusief voor een collectebord met een QR-code. Afgelopen jaar collecteerde KWF al in 24 steden al uitsluitend met QR-code en dat is goed bevallen.
-
Jasmijn Melse volgt Henk van Stokkom op bij Stichting Dioraphte
Stichting Dioraphte heeft in Jasmijn Melse een nieuwe Operationeel Directeur gevonden. Ze volgt Henk van Stokkom op, die stapsgewijs terug zal treden bij het vermogensfonds dat steun verleent aan sociale initiatieven en projecten.
-
Giro555 waarschuwt voor phishingmails door afzender info@giro555.nl
Giro555 waarschuwt woensdag via Twitter voor digitale oplichting uit naam van de samenwerkende hulporganisaties. Het gaat om phishing – acties waarbij mensen via e-mail, WhatsApp of sms naar een valse website worden gelokt met als doel bankgegevens verzamelen. Er circuleren valse uitingen die zogenaamd van Giro555 komen.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 49
- 50
- 51
- ...
- 248
- Volgende pagina