Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Nieuws

  • Museum Culemborg crowdfund meesterwerk van Paulus Moreels

    22 november 2016

    Het Elisabeth Weeshuis Museum te Culemborg heeft nog tot eind maart 2017 om het schilderij De aanbidding van de herders van Paulus Moreelse (1630) aan te schaffen. Omdat het stuk een historische link heeft met de stad is het museum gestart met een crowdfundingactie.

    Lees meer over "Museum Culemborg crowdfund meesterwerk van Paulus Moreels"
  • Longlist verhalenwedstrijd Partin bekend

    22 november 2016

    De jury van de Partin Verhalenwedstrijd selecteerde onlangs elf ingezonden verhalen voor de longlist van de prijs. De winnaar van de wedstrijd wordt bekend gemaakt tijdens de Partindag 2016​.

    Lees meer over "Longlist verhalenwedstrijd Partin bekend"
  • Is jouw website major donor proof?

    22 november 2016

    De website van een non-profit organisatie is voor grote gevers het meest leidend bij hun besluit om te geven, blijkt uit grote gever onderzoek Filantropie in Nederland.

    Lees meer over "Is jouw website major donor proof?"
  • #VAKDAGFW16

    18 november 2016

    Wij kijken terug op een zeer geslaagde jubileumeditie: Vakdag Fondsenwerving 2016. Alle bezoekers, standhouders, sprekers, moderators en leveranciers bedankt! Hier alvast een eerste terugblik met #VakbladFW16. Er werd namelijk weer flink op los getwitterd.

    Lees meer over "#VAKDAGFW16"
  • Overtuigingsprincipes van Cialdini toepassen in fondsenwerving (DEEL 2/2)

    17 november 2016

    Heb jij deel 1 van onze tweedelige reeks over de overtuigingsprincipes van Robert Cialdini al gelezen? Hierin lieten we je zien hoe je ‘wederkerigheid’, ‘schaarste’, ‘sociale bewijskracht’ en ‘commitment & consistentie’ kan toepassen in je fondsenwervingsstrategie. Dit is deel 2, waarin de laatste drie principes aan bod komen. Lees snel verder en ontdek hoe je ‘sympathie’, ‘autoriteit’ en Cialdini’s nieuwe principe ‘eenheid’ kunt gebruiken bij het werven van fondsen!

    Lees meer over "Overtuigingsprincipes van Cialdini toepassen in fondsenwerving (DEEL 2/2)"
  • Overtuigingsprincipes van Cialdini toepassen in fondsenwerving (DEEL 1/2)

    17 november 2016

    Robert Cialdini is hoogleraar aan de Universiteit van Arizona en dé expert (ofwel goeroe) als het gaat om overtuigen. Hij schreef het bekende boek ‘Influence' waarin hij 6 overtuigingsprincipes beschrijft. Onlangs voegde hij daar zelfs een zevende principe aan toe. Zijn theorieën worden wereldwijd gebruikt en zijn toepasbaar op vrijwel alle vlakken in de marketing. Maar ook zeker op het gebied van fondsenwerving komen de principes van Cialdini goed van pas.

    Lees meer over "Overtuigingsprincipes van Cialdini toepassen in fondsenwerving (DEEL 1/2)"
  • 10 Redenen om naar de Vakdag 2016 te komen

    14 november 2016

    Wij hebben er zin in! We kunnen niet wachten! We hebben hoge verwachtingen! Nog maar een paar dagen en de Nationale Vakdag Fondsenwerving 2016 gaat  beginnen!
     
    We hopen dat jij met evenveel zin naar de Vakdag uitkijkt, want deze wordt natuurlijk gemaakt voor jou: de fondsenwerver. We hebben de afgelopen dagen al het een en ander over het programma vertelt, maar we hebben nog even 10 redenen op een rijtje gezet om samen met je collega’s naar de Vakdag te komen:

    Lees meer over "10 Redenen om naar de Vakdag 2016 te komen"
  • Influencer marketing in de non-profitsector: hoe, wat, waar?

    11 november 2016

    Steeds meer merken in steeds meer branches maken gebruik van influencer marketing om hun doelgroep op een authentieke en effectieve manier te bereiken. Waar voorheen vooral modemerken ‘social influencers’ inzetten, is het vandaag een van de snelst groeiende marketingkanalen. Kanalen als Instagram, Snapchat en Facebook worden steeds belangrijker en nieuwe tools maken het werken met influencers makkelijker. Ook voor goede doelen en non-profitorganisaties kan influencer marketing anno 2016 van enorme meerwaarde zijn. In deze blog lees je er alles over!

    Lees meer over "Influencer marketing in de non-profitsector: hoe, wat, waar?"
  • Geven aan de universiteit: waar liggen de kansen en uitdagingen?

    10 november 2016

    Fondsenwerving voor het Nederlandse hoger onderwijs staat in de kinderschoenen. Vooral jongere nieuwe donateurs binden blijkt lastig. Waar liggen de kansen en uitdagingen voor fondsenwerving onder alumni? Een drietal auteurs die allen nauw betrokken zijn bij fondsenwerving in het hoger onderwijs schreven er een artikel over in het Vakblad Fondsenwerving.

     

     

    Lees meer over "Geven aan de universiteit: waar liggen de kansen en uitdagingen?"
  • Wat betekent ‘God in Nederland’ voor fondsenwervers?

    10 november 2016

    Christenen zijn veruit de beste gevers van Nederland. Maar er gaan steeds minder mensen naar de kerk, bleek onlangs opnieuw uit het onderzoek ‘God in Nederland’. Welke gevolgen heeft dit voor fondsenwerving? Gerko Last schreef er een artikel over en geeft op de Vakdag Fondsenwerving 2016 een ronde tafel over werven in de christelijke achterban.

    Lees meer over "Wat betekent ‘God in Nederland’ voor fondsenwervers?"
Close