De audioreclame van ALS Nederland heeft een prijs gewonnen op de Audify Awards, de prijzen voor de beste audiocampagnes. ‘De genadeloze aftakeling van Juliette’ maakte grote indruk op de jury.

In de audiocommercial vertelt ALS-patiënte Juliette over het leven met haar ziekte. De jury van de Audify Awards noemt het spotje een reclame ‘die rechtstreeks binnenkomt’. ‘De inzet van echte patiënten en het hoorbaar maken van hun ziekteproces, zorgt voor een ongekende urgentie en emotionele lading. Het resultaat is een campagne die kippenvel bezorgt en bewijst hoe krachtig audio kan zijn als drager van emotie.’
ALS Nederland werkte voor de campagne samen met bureaus Joe Public, Soundcircus en Resident. Luister de audiocommercial hier.
De prijswinnaars worden ieder jaar gekozen door zes specialisten uit de wereld van creatie, media en audio. De organisatie legt uit dat zij dit jaar nadrukkelijk zochten naar campagnes die verbeeldingskracht tonen en audio op een natuurlijke en relevante manier inzetten. Zij letten daarbij specifiek op creativiteit en originaliteit, relevantie voor het merk, storytelling, impact en effectiviteit.