Ook dit jaar hebben we op de Vakdag fondsenwerving weer een gevarieerd programma aan workshops en panels. Net zoals afgelopen jaren wordt het programma in de Royal Bar, grenzend aan de foyer van het theater, volledig ingevuld door Nassau Fundraising. De focus van hun programma ligt op major donorwerving.

Programma Royal Bar door Nassau Fundraising
Presentatie 1: Major donor proposities: wat levert het (jou) op?
Sprekers: Vera Peerdeman, Hans Broodman (beide Nassau) en Pauline Heere (Liliane Fonds)
Benut jouw organisatie alle kansen om op de juiste manier bij major donors in het vizier te komen? Welke middelen zet je, naast één-op-één contact, in om bij een brede groep potentiële major donors onder de aandacht te komen? En weet je wat ervoor nodig is om jou en je organisatie te presenteren als een inspirerende partner voor major donors?
Het vertrekpunt van major donor-communicatie is een ijzersterke major donorpropositie.
Het Liliane Fonds heeft zo’n propositie ontwikkeld in samenspraak met haar donateurs. In deze sessie leer je van relatiemanager Pauline Heere waar een major donorpropositie aan moet voldoen en hoe zo’n propositie eruit kan zien; ook wanneer je deze vertaalt naar verschillende uitingen. Ze deelt welke effecten ze hiermee heeft bereikt in het contact met major donors. Met de inzichten uit deze sessie ontdek je wat een major donorpropositie jouw organisatie kan opleveren.
Presentatie 2: Great Fundraising: for ambitious fundraisers only (Engelstalig)
Sprekers: Vera Peerdeman, Hans Broodman (beide Nassau) en Colin Skehan (Revolutionise)
Waarom zou je als fondsenwerver aan de slag willen met Great Fundraising? Omdat organisaties met deze aanpak groeien in inkomsten door missiegedreven, donateurgerichte fondsenwerving. Mét betrokken donateurs en een organisatie waarin iedereen trots is op fondsenwerving. Waar de collega’s van fondsenwerving, communicatie en programma’s met respect voor elkaars expertise samenwerken aan het bereiken van de missie.
Maar hoe krijg je de rest van je organisatie mee in jouw enthousiasme?
In deze sessie leer je van Colin Skehan, CEO van Revolutionise, hoe de Great Fundraising-aanpak wereldwijd al talloze organisaties heeft geholpen hun doelen sneller te bereiken door substantiële groei in structurele inkomsten, ook in Nederland. En hoe je dit ook voor jouw organisatie kunt bereiken.
Presentatie 3: Workshop - is jouw communicatie ‘major donor-proof'?
Sprekers: Vera Peerdeman en Hans Broodman (Nassau)
In het netwerk van jouw organisatie zitten waarschijnlijk meer potentiële major donors dan je denkt: mensen die jullie al volgen, maar nog niet zijn aangemoedigd om een grote gift te overwegen. Is jullie communicatie ‘major donor-proof'? En weet je wat ervoor nodig is om dat te worden?
In deze interactieve workshop ontdek je hoe je groot geven effectiever onder de aandacht brengt. Na een korte introductie ga je meteen praktisch aan de slag met je eigen materiaal: je onderzoekt welke kanalen en middelen je nog kunt benutten, beoordeelt kritisch je major donor-communicatie en krijgt feedback van collega’s uit het vak én van de experts van Nassau Fundraising.
Je gaat naar huis met een lijst concrete verbeterpunten en praktische tools om je major donor-communicatie direct te versterken.
Presentatie 4: Betekenisvol geven - de gezamenlijke campagne voor meer interactie met major donors
Sprekers: Vera Peerdeman en Hans Broodman (Nassau)
Meer zichtbaarheid krijgen bij major donors. Vermogende Nederlanders inspireren om na te denken over groot geven. In contact komen met mensen die jouw organisatie nu nog niet steunen. Met de campagne Betekenisvol geven bundelen inmiddels 29 goede doelen hun krachten om major donors te bereiken die zij nu nog niet kennen.
Tijdens deze sessie delen een aantal deelnemers samen met Nassau Fundraising (coördinator van de campagne) de belangrijkste uitkomsten van 2024. We presenteren hoe we met nieuwe middelen de campagne in 2025 uitbreiden én we blikken vooruit naar 2026: hoe kun jij met jouw organisatie ook aansluiten en profiteren van het netwerk, de inzichten die we als community opdoen en de gezamenlijke zichtbaarheid bij major donors in heel Nederland?
Je ontvangt de nodige informatie én inspiratie om aan te sluiten. Natuurlijk is er ruimte om vragen te stellen en hierover van gedachten te wisselen met deelnemers van de campagne.
--
Boek je ticket voor de Vakdag!
Wil je erbij zijn, 25 september in Utrecht? Meld je dan snel aan! Organisatieleden mogen liefst vijf collega's kosteloos aanmelden.