Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Novamedia trekt zich terug uit online kansspelen

Nieuws

6 april 2023

Het moederbedrijf van de Postcode Loterij en de VriendenLoterij, Novamedia, heeft haar vergunning om online kansspelen aan te bieden weer ingeleverd. Dat is een keuze van Novamedia zelf: volgens het bedrijf maakt de strengere regulering online gaming ongeschikt als fondsenwervende methode.

Beeld ter illustratie.
Beeld ter illustratie. © Shutterstock // Anton27

door Marijn Thijs

‘’Novamedia heeft daarom besloten om de mogelijkheden voor innovatie vanuit haar veilige loterijen zelf te blijven onderzoeken en voorlopig niet verder te investeren in de mogelijkheden die online kansspelen in Nederland zouden kunnen bieden,’ schrijft de loterijaanbieder in een verklaring.

Novamedia zat niet bij de eerste groep aanbieders van online gokspellen toen online casino’s eind september 2021 legaal werden. In maart 2022 kreeg Novamedia Gaming toch een vergunning. Toen zei het zich in haar spellen af te willen zetten van de ‘traditionele’ markt. Overheden moeten een keuze maken ‘tussen veilige loterijen en risicovolle kansspelen, zoals commerciële online casino’s’, was het argument van Novamedia. 

Novamedia exploiteert nog wel de Postcode Loterij Spellen, schrijft Casinonieuws.nl. Dat zijn spellen die door leden van de loterij gratis gespeeld kunnen worden, zoals ‘Deal or no Deal’ en ‘Kofferjacht’.

Meer over PostcodeLoterij Fondsenwerving VriendenLoterij Kansspelen Kansspelautoriteit Novamedia Casino Online gokken

Gerelateerde berichten

Marijn Thijs

Redacteur

Als redacteur houdt Marijn zich bezig met de invulling van fondsenwerving.nl en het Vakblad fondsenwerving. Hij is verantwoordelijk voor de journalistieke inhoud en vacatures op de website en schrijft (onderzoeks)verhalen en rubrieken voor het fysieke Vakblad. Marijn studeerde internationale journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen (MA) en is sinds 2019 verbonden aan het Vakblad.

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close