Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Goede Doelen Loterijen stopt sponsoring Koffietijd: programma verdwijnt

Nieuws

2 november 2022

Het ochtendprogramma Koffietijd gaat per mei 2023 stoppen, heeft omroep RTL bekendgemaakt. Het programma werd gesponsord door de Goede Doelen Loterijen (Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij). Zij hebben besloten dat het programma niet langer voldoende kijkers trekt om door te gaan met de sponsoring. Er kijken gemiddeld tussen de 110.000 en 160.000 mensen naar de show.

door Redactie Vf

‘Met het aflopen van het contract volgend jaar is dit het moment om een keuze over de voortgang te maken,’ vertellen de Loterijen in een statement. ‘Het programma bereikt helaas niet meer voldoende kijkers. We kijken samen met RTL en Talpa Entertainment Productions (de producent van het programma, red.) met plezier en trots naar deze samenwerking.’

Peter van der Vorst, programmadirecteur bij RTL, geeft aan de keuze van de Loterijen te snappen. ‘Zonder hun bijdrage is het voor ons helaas niet haalbaar om het programma voort te zetten. We zijn hen dankbaar voor al die jaren waarin zij Koffietijd mogelijk hebben gemaakt. We vinden het jammer dat we na mei afscheid gaan nemen van deze iconische titel.’

In de ochtendshow was er altijd veel ruimte voor het werk van de goede doelen die door de Loterijen gesteund worden. Sinds eind 2018 werd het programma uitgezonden vanuit het kantoorgebouw van de Goede Doelen Loterijen in Amsterdam.

Meer over Goede Doelen Loterijen PostcodeLoterij VriendenLoterij Amsterdam Televisie Koffietijd

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close