Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Vakdag 2022: Workshops - Duurzame fondsenwervende events & Meer impact met customer journeys

Nieuws

24 mei 2022

Vandaag kunnen we opnieuw een aantal workshops die tijdens de nieuwe Vakdag fondsenwerving worden gehouden aankondigen. Tijdens de Vakdag, georganiseerd door Vakblad fondsenwerving en Goede Doelen Nederland, kan je sessies over het organiseren van duurzame fondsenwervende events en over impact maken via customer journeys volgen.

door Redactie Vf

Kom naar de Vakdag fondsenwerving en praat met collega’s over thema’s die de sector bezighouden

Workshop: Meer impact met customer journeys

Gülsün Gün (Studio 4 Impact)

Steeds meer organisaties kiezen voor de ‘klant centraal’ als strategie en werken met customer journeys om supporters duurzaam te betrekken en te activeren. Alleen met emotionele, financiële en actieve steun van grote groepen mensen is het mogelijk om samen meer impact te maken. Dit vraagt om een klantgerichte aanpak en de intentie en technieken om hen echt te leren kennen: ‘Kijk door de ogen van je supporter naar je organisatie’. In de praktijk zien we echter dat organisaties enthousiast starten met het in kaart brengen van de eerste klantreis en zodra het er meer worden al vrij snel vastlopen. Hoe kun je dit voorkomen of oplossen? En hoe zorg je er tegelijkertijd voor dat je betekenisvolle ervaringen consistent in alle customer journeys doorvoert zodat supporters langer blijven, meer geven en vaker in actie komen?

In deze interactieve sessie neemt Gülsün Gün jullie mee op reis en licht ze aan de hand van een bewezen klantreismethodiek en praktijkvoorbeelden toe hoe je in zes stappen de ideale journey ontwerpt en een stevig fundament bouwt voor consistente betekenisvolle ervaringen.

Gülsün Gün

Gülsün Gün heeft na haar jarenlange werkervaring in marketing, customer experience, journeys en (behavioural) design bij verschillende commerciële bedrijven en goede doelen in 2020 Studio 4 Impact opgericht. Haar missie is om zoveel mogelijk goede doelenorganisaties succesvol te begeleiden in hun transitie van campagnegericht naar een klantgerichte organisatie. Betekenisvolle ervaringen creëren en samen voor impact gaan is wat haar dagelijks drijft om stap voor stap de wereld een beetje mooier te maken.

Meld je hier aan voor de Vakdag fondsenwerving!

***

Workshop: Duurzame fondsenwervende events

Miranda Noorlander & Linda Landman (Ronald McDonald Kinderfonds)

Overweeg je een fondsenwervend event te organiseren, met peer-to-peer fundraising? Of ben je op zoek naar inspiratie en innovatie voor jouw fondsenwervende event? Het Ronald Mc Donald Kinderfonds zette de HomeRide op, gevolgd door de HomeRun en HomeWalk. Na ruim elf jaar zijn het duurzame events geworden die veel mensen enthousiasmeren én activeren. In deze interactieve workshop nemen Miranda Noorlander en Linda Landman van het Ronald McDonald Kinderfonds beginnende en ervaren fondsenwervende professionals mee in de succesfactoren én leerpunten van deze events. Specifiek wordt ingegaan op het opbouwen van een community met inzet van o.a. social media.

Linda Landman

Linda Landman is als teammanager fondsenwerving verantwoordelijk voor het beleid rondom fondsenwerving (zakelijke en particuliere) sponsoring en marketing bij het Ronald McDonald Kinderfonds. Zij ontwikkelt en realiseert samen met team fondsenwerving sterke campagnes en evenementen. Dankzij haar jarenlange ervaring bij het Kinderfonds (zij werkt er al sinds 2000) weet ze als geen ander betrokken particuliere en zakelijke relaties te betrekken en samenwerkingsverbanden te laden met de missie ‘keeping families close’.

Miranda Noorlander

Miranda Noorlander is adjunct-directeur en sinds 2004 werkzaam bij het Ronald McDonald Kinderfonds. Zij heeft haar sporen verdiend bij KLM en Fortis. In haar huidige functie geeft Miranda de toekomstvisie van het Kinderfonds vorm en is zij verantwoordelijk voor de teams fondsenwerving, communicatie en (facilitaire) diensten. Met de directie houdt zij zich bezig met de strategische lijnen en beleidsontwikkeling. Samen met Linda Landman stond zij aan de wieg van het fondsenwervende event HomeRide.

Lees in het aankomende Vakblad fondsenwerving (juni 2022) een artikel over de lessons learned over de events van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Meld je hier aan voor de Vakdag fondsenwerving!

Meer over Vakblad fondsenwerving Vakdag Fondsenwerving Goede Doelen Nederland Evenementen Gülsün Gün Customer Journey Vakdag 2022 Workshops Linda Landman Miranda Noorlander Ronald McDonald Kinderfonds

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close