Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Twee reclames van goede doelen genomineerd voor Ster Gouden Loeki

Nieuws

10 februari 2022

De tv-reclamecampagnes van Het Vergeten Kind en KNGF Geleidehonden zijn genomineerd voor de Ster Gouden Loeki: de publieksprijs voor de beste reclames van het jaar. Zij strijden met acht andere reclames (voornamelijk van de grote Nederlandse supermarktketens) om het beeldje.

Still uit de reclame van het Vergeten Kind & WWAV, genomineerd voor een Ster Gouden Loeki 2022.
Still uit de reclame van het Vergeten Kind & WWAV, genomineerd voor een Ster Gouden Loeki 2022.

door Marijn Thijs

Het Vergeten Kind is genomineerd voor de reclame rond de campagne ‘Maak je Hart voor vergeten kinderen in sociaal isolement’. Door hun thuissituatie hebben de kinderen nauwelijks contact met de buitenwereld. De campagnestrategie is uitgedacht door WWAV. Het bureau ontwikkelde campagnemateriaal en de online landingspagina voor de campagne.

KNGF Geleidehonden is genomineerd voor de reclame ‘De wereld van Leah’. In de reclame, ontwikkeld door Selmore Creative Agency, laat de stichting met een animatie zien dat een geleidehond voor mensen de stap om zich te mengen in het sociale leven verkleint.

Stemmen

Alle genomineerde reclames zijn een kwartaalselectie doorgekomen. Uit een shortlist van veertig reclames kiest een panel van onderzoeksbureau GfK de beste tien. Op die top-10 kan door het Nederlands publiek gestemd worden. Men kan tot 20 februari hun top-drie aangeven. De Gouden Loeki hanteert hierbij een alternative voting systeem, waarbij steeds de reclame met de minste stemmen afvalt. Als de nummer één van een stemmer afvalt, schuift de stem door naar de nummer twee. Dat proces blijft zichzelf herhalen totdat één commercial de meerderheid van de stemmen heeft. De publieksstem weegt uiteindelijk voor vijftig procent mee voor het totaal.

Stemmen kan via de website van de Ster Gouden Loeki.

De genomineerden

De Wereld van Leah – KNGF Geleidehonden & Selmore Creative Agency

Maak je Hart voor vergeten kinderen in sociaal isolement – Het Vergeten Kind & WWAV

Fritsie – Staatsloterij & TBWA/NEBOKO

Alle producten voor jou en je gezin – Kruidvat & DDB Unlimited

Volop Pasen, vol verrassingen bij Albert Heijn – Albert Heijn & TBWA/NEBOKO

Goed eten is samen eten – PLUS Supermarkt & Wunderman Thompson

Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar – Albert Heij & TBWA/NEBOKO

Er lekker tegenaan – Jumbo & Alfred International

Teststraat – OHRA & Joe Public

Snollebollekes juichcape – Jumbo & Alfred International

Meer over WWAV TV Het Vergeten Kind Reclame KNGF Geleidehonden Selmore Creative Agency Ster Gouden Loeki Televisie

Marijn Thijs

Redacteur

Als redacteur houdt Marijn zich bezig met de invulling van fondsenwerving.nl en het Vakblad fondsenwerving. Hij is verantwoordelijk voor de journalistieke inhoud en vacatures op de website en schrijft (onderzoeks)verhalen en rubrieken voor het fysieke Vakblad. Marijn studeerde internationale journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen (MA) en is sinds 2019 verbonden aan het Vakblad.

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close