Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Toezichthouder CBF lanceert nieuwe huisstijl

Nieuws

1 februari 2022

Vanaf vandaag (1 februari 2022) voert toezichthouder CBF een nieuwe stijl. Na gesprekken met diverse stakeholders en verschillende ontwikkelingen in de sector besloot CBF dat de officiële naam, Centraal Bureau Fondsenwerving, niet meer de lading dekt van het werk dat de toezichthouder doet. Het eerste zichtbare resultaat is een compleet nieuwe uitstraling met een nieuw, blauw-oranje logo voor het CBF en de Erkenning.

door Redactie Vf

Het CBF wil als toegankelijke toezichthouder het vertrouwen in het werk van Erkende organisaties bevestigen en vergroten. De organisatie is er ook om informatie te verzamelen, data te delen en te reflecteren op ontwikkelingen. Om dat te bewerkstelligen vindt CBF dat de CBF-Erkenning breder en sterker gepositioneerd moet worden om zo grotere bekendheid te genereren. Daarnaast zal de omschrijving Centraal Bureau Fondsenwerving niet langer gehanteerd worden. De naam CBF blijft, met de toevoeging ‘Toezicht op goeddoen’. Die tekst staat ook in het logo.

Toezicht op goeddoen

‘Door fondsenwerving niet meer in onze naam te dragen en als onderschrift te kiezen voor ‘Toezicht op goeddoen’, verschuiven we de focus van de instroom van geld naar wat er met het geld wordt gedaan,’ licht directeur Harmienke Kloeze van het CBF toe. ‘Dat sluit aan bij de maatschappelijke ontwikkeling om meer nadruk op impact te leggen. Zo maken we bovendien mogelijk dat ons werkterrein zich kan verbreden.’

In het logo, ontworpen door reclamebureau Living the Brand, zijn de taken van CBF te zien. ‘Het oog staat voor toezicht en inzicht en je kunt ook een check-teken ontdekken als symbool voor “het is goed bevonden”,’ aldus Kloeze.

Landelijke lanceringscampagne

Om de nieuwe stijl aan een groter publiek te introduceren start het CBF op 7 februari met de campagne ‘Achter elk Erkend Goed Doel staat CBF’; een landelijke campagne die op tv-zenders van online-mediakanalen van de publieke omroep NPO te zien zal zijn. Alle Erkende goede doelen hebben daarnaast een toolkit gebreken met het Nieuwe Erkenningslogo en communicatiematerialen om aan te kunnen haken bij de campagne.

Meer informatie is te vinden op de nieuwe website www.toezichtgoeddoen.nl.

Meer over Logo CBF Toezicht Erkenning Erkend goed doel Design

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close