Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Branche richt Stichting RHAHW op voor regulering huis-aan-huiswerving

21 december 2020

Goede Doelen Nederland, toezichthouder CBF en de brancheverenigingen van wervingsbureaus (VFN en DDDN) hebben medio november de Stichting Regulering Huis-aan-Huis Werving opgericht. Stichting RHAHW gaat het wervingsrooster beheren en kan daarmee werving aan de deur reguleren. Verder zal de stichting de kwaliteit van de werving waarborgen en helpen met het verspreiden van de inhoud van het wervingsrooster.

Collecte.
Collecte. © Fotobureau Dijkstra // Hollandse Hoogte

door Redactie Vf

Als eerste actie heeft de stichting een protocol ontwikkeld voor huis-aan-huiswerving in coronatijd. De GDN-werkgroep die zich met het wervingsrooster bezighoudt heeft hier input aan geleverd. Natuurlijk kunnen wervingsbureaus en organisaties altijd strengere richtlijnen overeenkomen, mocht dat gewenst zijn.

Aanpassingen na persconferenties

Na iedere persconferentie van het Kabinet komt het bestuur van Stichting RHAHW bij elkaar om de stand van zaken opnieuw te evalueren en te bepalen of activiteiten aangepast moeten worden. Het bestuur bestaat uit Laurens van Leer (VFN), Dorus van Zutphen (DDDN), Marc Petit en Margreet Plug (beiden GDN).

De komende tijd zal de stichting ook aan de slag gaan met een aantal praktische zaken, zoals het maken van een eigen website en het werken aan een verdere verduurzaming van het wervingskanaal door-to-door.

 

Meer over Goede Doelen Nederland Huis-aan-huiscollecte Marc Petit Margreet Plug Huis-aan-huis VFN DDDN Stichting RHAHW Wervingsrooster

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close