Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Door-to-door protocol voor wervers in publieke ruimte aangepast

13 oktober 2020

De brancheorganisaties van wervingsbureaus VFN en DDDN hebben een hun bestaande protocol voor door-to-door fondsenwerving geüpdatet. Dat is nodig vanwege de snel groeiende hoeveelheid nieuwe coronabesmettingen. Eerder dit jaar, bij de lockdown in maart in april, werd alle face-to-face fondsenwerving stilgelegd. Het doel is om dat dit najaar niet te doen.

Collecteren op anderhalve meter afstand.
Collecteren op anderhalve meter afstand. © Save the Children

door Redactie Vf

In het nieuwe protocol, dat zeven pagina’s telt, staan de regels waarmee alle wervingsbureaus die bij de twee brancheverenigingen aangesloten zijn werken. Het gaat van algemene maatregelen, zoals afstand houden en het dragen van mondkapjes, tot specifiekere maatregelen voor huis-aan-huiswervers tijdens hun werk. Ook staat er een checklist voor leden- en donateurwervers in die door organisaties geraadpleegd kan worden bij het opzetten van werving in de publieke ruimte.

Bij nieuwe ontwikkelingen binnen de sector of nieuwe maatregelen van hogerhand, zal het protocol weer worden aangepast.

Protocol voor het publiek

VFN en DDDN hebben in samenwerking met het CBF ook een protocol gepubliceerd om het publiek inzicht te geven in wat ze vanaf nu kunnen verwachten van de werving in de publieke ruimte. Daarin staat dat wervers de principes van het raamwerk opvolgen, dat ze geen promotiemateriaal uitdelen en de mogelijkheid tot contactloos ondertekenen bieden.

Mensen die een vraag klacht hebben naar aanleiding van een ontmoeting met een werver kunnen terecht op de website geefgerust.nl.

Bron: DDDN
Meer over CBF Collecteren Coronavirus CoVid-19 Face-to-face DDDM Door-to-door Protocol Straatwerving VFN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close