Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Kentaa / Digicollect en M.I.C. werken samen voor donor journeys bij digitale collectes

7 juli 2020

Customer journey experts Mobile Interaction Company (M.I.C.) en platform voor online fondsenwerving Kentaa/Digicollect kondigen vandaag een officiële samenwerking aan. Door de krachten te bundelen hopen de twee organisaties, zeker in deze tijd waarin fysiek collecteren niet vanzelfsprekend is, dat fondsenwervende organisaties hun campagnes succesvoller, laagdrempeliger en persoonlijker kunnen maken.

Logo's van Kentaa en M.I.C.
Logo's van Kentaa en M.I.C.

door Redactie Vf

M.I.C. richt zich voornamelijk op het informeren, begeleiden en enthousiasmeren via de telefoon, met gerichte customer journeys, filmpjes, tips en directe feedback over het opgehaalde bedrag. Het afgelopen jaar werkte het bedrijf samen met o.a. de Hartstichting, het Prins Bernhard Cultuurfonds en de Ajax Foundation. Op het Digicollect platform van Kentaa kan iedereen een persoonlijke online collectebus aanmaken en delen via sociale media om fondsen te werven. Op die manier willen ze donateurs en collectanten bereiken en binden aan het doel.

Vier keer de opbrengst 

Door de platforms van Kentaa en M.I.C. aan elkaar te koppelen kunnen gebruikers van Kentaa of Digicollect hun websites op een makkelijkere manier uitbreiden met gerichte donor journeys om de actiestarter, deelnemer of collectant beter te betrekken. Uit eerdere pilots van M.I.C. met onder andere KWF Kankerbestrijding blijkt dat met een goed ingerichte donor journey tot vier keer meer opbrengst kan worden opgehaald.

Sociale impact activeren

‘Door de samenwerking met Kentaa kunnen we onze aanpak laagdrempeliger aanbieden, zodat we nog meer non-profit organisaties kunnen helpen met het vergroten van hun sociale impact,’ zegt Jeroen de Rooij, Creative Director van M.I.C. Marc Schoutens, Managing Director bij Kentaa, hoopt dat het platform met de nieuwe samenwerking een persoonlijkere band met collectanten op te bouwen. ‘De samenwerking met M.I.C. maakt dat onze klanten hun donateurs, collectanten en actiestarters ook mobiel kunnen informeren en activeren.’ 

 

Meer over Kentaa Donor Journey Mobile Interaction Company Digitale collecte Digicollect

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close