Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Eindopbrengst Roparun 2020: 2.031.058 euro

2 juli 2020

De 29e editie van de Roparun heeft, hoewel de estafetteloop niet doorging, wel ruim twee miljoen euro opgehaald. De 340 deelnemende teams zijn een jaar lang actief geweest om geld op te halen voor projecten die het leven van mensen met kanker veraangenamen. Een aantal weken geleden zei de organisatie 1,5 miljoen opgehaald te hebben. Daar is nu dus nog ongeveer een half miljoen bijgekomen.

Archiefbeeld van de Roparun
Archiefbeeld van de Roparun © JBO PHOTOGRAPHY

door Redactie Vf

‘Onze deelnemers hebben dit jaar aangetoond dat deelname aan het evenement voor hen niet het belangrijkste is,’ aldus directeur Wiljan Vloet. ‘Het gaat hen om de goede doelen en de mensen die geholpen worden. Roparunners willen zich inzetten voor hun medemens. Het is dan ook fantastisch om te zien hoeveel inzet er is geleverd om dit enorme bedrag alsnog bij elkaar te krijgen.'

Sommige teams haalden tienduizenden euro’s op. Team Stichting Hoekse Waard Runners voerde de lijst aan met liefst 77.580 euro, gevolgd door de Almeloopers met ruim 40.000 euro en team AMAZING met ruim 38.000 euro.

Roparun 2021

De dertigste editie van de Roparun is al gepland op 22 tot en met 24 mei. Al ruim 300 teams die dit jaar mee zouden doen hebben aangegeven er ook volgend jaar bij te zijn. Vloet: ‘We hopen natuurlijk dat volgend jaar ons evenement weer als vanouds plaatsvindt. Ondertussen werken we wel diverse scenario’s met alternatieven uit, zodat ons evenement ook met eventuele gezondheidsmaatregelen vanuit de overheid in 2021 door kan gaan.’

Vorig jaar haalde de estafetteloop van Bremen of Parijs naar Rotterdam 5,6 miljoen euro op. Toen was dat de succesvolste editie ooit. Dit jaar was de organisatie hard op weg die opbrengst te overtreffen.

Door de jaren heen is bijna negentig miljoen euro binnengebracht.

Meer over Roparun Wiljan Vloet Evenementen

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close