Advertentie

Sponsorloop rondom Nijmeegse Vierdaagse haalt nu al bijna half miljoen op

Impact Kort & Goed

22 juli 2019

Ook dit jaar hebben veel Vierdaagselopers geld opgehaald met hun lange, zware tocht in Nijmegen en omgeving. Bijna vijfhonderd wandelaars lieten zich via De 4Daagse Sponsorloop sponsoren om geld op te halen voor een goed doel naar keuze. Samen haalden ze al €487.176 op, terwijl de teller nog steeds loopt. Meer dan tweehonderd goede doelen gaan de vruchten plukken van de actie van de wandelaars

Logo van De 4Daagse Sponsorloop
Logo van De 4Daagse Sponsorloop

door Marijn Thijs

Lopers van de Vierdaagse werden door De 4Daagse Sponsorloop aangemoedigd om hun wandeltocht op een makkelijke manier tot een sponsorloop te vormen. De aangesloten wandelaars maakten via de site van de organisatie een persoonlijk account aan, waarmee ze een actiepagina op de site konden maken. Zij zamelden met dat account geld in voor een goed doel naar keuze en de actiegelden kwamen direct op de juiste plek terecht. Bijna 19.000 donateurs schonken een bedrag aan een wandelaar of het goede doel waarvoor ze liepen. Sommige wandelaars haalden duizenden euro’s op.

Het is ondertussen een paar dagen geleden dat de Vierdaagse-wandelaars stuk voor stuk over Via Gladiola liepen. Dat betekent echter nog niet dat de actie ook voldaan is. Doneren kan nog tot 23 augustus, waarna ook het officiële eindbedrag van de Vierdaagse Sponsorloop bekend gemaakt wordt.

Marijn Thijs

Redacteur Web & Social

Als redacteur Web & Social houdt Marijn zich bij Vf vooral bezig met Fondsenwerving.nl en de productie van de Vf-podcastseries. Daarnaast speelt hij ook een actieve rol in het redactieteam van het Vakblad fondsenwerving. Marijn heeft een Master of Arts (MA) behaald aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar hij International Journalism studeerde.