Advertentie

Gala Make-A-Wish Nederland levert ruim drie ton op

Impact Kort & Goed

16 mei 2019

Bij het eerste Wish Ball – een gala-avond in het Atrium van Beeld & Geluid – is 333.300 euro opgehaald voor Stichting Make-A-Wish. Tijdens het avondvullende programma op het Mediapark in Hilversum werden er liveoptredens verzorgd, konden gasten uitgebreid dineren, meedingen voor prijzen in een loterij en bieden op bijzondere items tijdens een veiling. Het Wish Ball is een van de extra activiteiten die dit jaar georganiseerd wordt om het 30-jarig jubileum van de stichting te vieren.

Ambassadeur Sjoerd van Ramshorst was bij het Wish Ball aanwezig.
Ambassadeur Sjoerd van Ramshorst was bij het Wish Ball aanwezig. © Make-A-Wish Nederland

door Redactie Vf

Met de opbrengst van de avond kan Make-A-Wish helpen met het realiseren van de dromen van ernstig, soms levensbedreigend zieke kinderen tussen 3 en 18 jaar, in de hoop dat kinderen dar kracht en vertrouwen voor de toekomst uit kunnen putten. Met haar ruim 400 vrijwilligers vervullen ze per jaar meer dan 600 wensen.

Windsurfen en machetknopen

Ook tijdens het gala, gepresenteerd door Pernille la Lau en directeur van Beeld & Geluid Eppo van Nispen tot Sevenaer, stond dit hoofddoel voorop. Het grootste deel van de ruim drie ton werd opgehaald door speciale, vaak ‘niet te kopen’ items te veilen. Zo stelde Esther de Geus een masterclass windsurfen beschikbaar en kon de hoogste bieder manchetknopen van Mark Rutte mee naar huis nemen.

‘Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat we zo’n mooie avond hebben neergezet en met de veiling bijna 335.000 euro hebben opgehaald om nog meer wensen te verwezenlijken’, aldus de CEO van Make-A-Wish Nederland, Hanneke Verburg.