Vanaf 24 juli 2018 zal Google’s advertentieprogramma Google Ads gaan heten. Naast een nieuwe naam krijgt het programma ook een nieuw logo. Dit nieuwe merk vertegenwoordigt voortaan alle campagnetypen, onder andere in Zoeken, Display, Video en App.
Vanaf 24 juli 2018 zal Google’s advertentieprogramma Google Ads gaan heten. Naast een nieuwe naam krijgt het programma ook een nieuw logo. Dit nieuwe merk vertegenwoordigt voortaan alle campagnetypen, onder andere in Zoeken, Display, Video en App.
Sinds de lancering van AdWords, 18 jaar geleden, is er veel veranderd. Om deze reden vindt Google dat de oude naam de vernieuwde lading niet meer dekt.
Voor de klanten zal er niet veel veranderen. Behalve dat je voortaan de nieuwe naam en het nieuwe logo zult zien, wordt ook de URL gewijzigd. Waar deze eerst adwords.google.com was, zal dit nu ads.google.com worden. Verder zal er dus niets veranderen.
Het programma blijft hetzelfde werken en ook de tarieven blijven gelijk. Je hoeft zelf niets aan te passen en de veranderingen in de branding zullen geen invloed hebben op de prestaties van de advertenties.
Nieuwe mogelijkheden van Google Ads
Ondanks dat het programma op dezelfde manier zal werken, worden er wel nieuwe mogelijkheden toegevoegd. Zo zal het met Google Ads eenvoudiger worden om een advertentie te plaatsen.
Daarnaast zal ook machine learning geïntroduceerd worden, wat de effectiviteit zal verhogen. Vooral voor kleinere organisaties levert dit veel voordelen op. Het idee is dat Google de advertenties regelt, zodat de organisatie zich met de andere zaken bezig kan houden.
Zo gaat Google ook ‘smart campaigns’ lanceren, waarmee eenvoudig en snel meerdere advertenties ingericht kunnen worden. Daarnaast zal eind dit jaar de ‘image picker’ verschijnen, waardoor ook display-advertenties gemakkelijker te creëren zijn.
Bron: Bratpack.nl