Maar liefst ruim driehonderd goede doelen hebben dit jaar een motivatie ingestuurd om kans te maken op een creatieve communicatiecampagne. Uit alle inzendingen heeft de redactie van NRC twintig goede doelen geselecteerd.
Maar liefst ruim driehonderd goede doelen hebben dit jaar een motivatie ingestuurd om kans te maken op een creatieve communicatiecampagne. Uit alle inzendingen heeft de redactie van NRC twintig goede doelen geselecteerd. Voor deze twintig goede doelen gaan studenten van de Willem de Kooning Academy een campagne ontwikkelen onder begeleiding van hun docenten en creatieven van reclamebureau Lemz en designbureau Dietwee.
De twintig goede doelen die dit jaar geselecteerd zijn: Stichting AAP, ProVeg, Stichting Mensa Fonds, Pax Kinderhulp, Stichting Dental Health International Nederland, ActionAid, Microkrediet voor Moeders, Voedselbanken Nederland, Endometriose Stichting, De Hiv Verenging, Prinses Máxima Centrum, Dirk Kuyt Foundation, Het Rijksmuseum, Stichting De Noordzee, Plastic Soup Foundation, Stichting Lezen & Schrijven, Het Oranje Fonds, Stichting Vier het Leven, Save the Children en Nederlandse Universiteiten.
Vanaf 16 juli 2018 worden alle door de studenten van Willem de Kooning ontworpen advertenties gepubliceerd in NRC Handelsblad, nrc.next en op nrccharityawards.nl. Daarnaast zullen de onlinecampagnes worden geplaatst op nrc.nl. In die periode heeft het publiek de kans op hun favoriet te stemmen en zal de vakjury onder leiding van de NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch alle inzendingen beoordelen en drie winnaars selecteren.
Op dinsdag 28 augustus 2018 vindt de uitreiking van NRC Charity Awards 2018 plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Tijdens deze bijeenkomst worden de winnaars van de publieks- en vakjury bekendgemaakt. De top drie van de vakjury en de advertentie met de meeste stemmen van de publieksjury zijn de winnaars van de NRC Charity Awards 2018.
De NRC Charity Awards zijn in 2011 in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om zowel grote als kleinere goede doelen te ondersteunen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs. Deelname aan deze awards staat open voor alle charitatieve instellingen.