Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Geef.nl vernieuwd

13 februari 2018

Sinds een paar dagen is de vernieuwde website van Geef.nl live. De homepage is zo opgezet dat meteen duidelijk is hoe men geld kan inzamelen voor goede doelen.

Screen shot van Geef.nl
Screen shot van Geef.nl © Geef.nl

door Redactie Vf

Sinds een paar dagen is de vernieuwde website van Geef.nl live. De homepage is zo opgezet dat meteen duidelijk is hoe men geld kan inzamelen voor goede doelen. Sinds 1 januari van dit jaar zijn de transactiekosten verder teruggebracht, waardoor van elke gift 95 procent naar het desbetreffende goede doel gaat.

Jordan in Vakblad Fondsenwerving 19-7:

'De inhouding is dus verder omlaag gegaan van acht procent naar vijf procent inclusief de btw. Van iedere donatie van tien euro ontvangt ieder aangesloten goede doel dus € 9,50. En we hebben verder ook geen abonnementstarief. Hiermee is Geef.nl het goedkoopste Nederlandse donatieplatform. Bovendien zijn we ook de enige die een non-profit is en we verzamelen geen klantprofielen, zoals de commerciële geefplatforms ongetwijfeld wel zullen doen.'

In de serie Game Changers, waarin we initiatieven onder de aandacht brengen die een nieuwe of structurele verandering in gang zetten in de manier waarop goede doelen bijdragen aan de oplossing van een maatschappelijk probleem, hebben we in het laatste nummer (jaargang 19, nummer 7) aandacht besteed aan Jordan van Bergen van Geef.nl.

Internetadviseur Jordan van Bergen zag in 1999 steeds meer online-initiatieven verschijnen, met internetdiensten voor goede doelen. Het stond hem tegen dat er hoge abonnementskosten werden berekend aan de doelen. Jordan besloot het heft in eigen hand te nemen en zette in 2001 de stichting GeefGratis op.

‘In 2001 besloten we heel langzaam te beginnen met de donatiewebsite Doneergratis.nl, waarop bedrijven aan bezoekers van de site de mogelijkheid konden bieden om geld te schenken aan goede doelen, waarbij de bedrijven de kosten voor hun rekening namen. Zo gingen er geen kosten van de gift af.’

Het hele artikel lezen? Log dan in en ga naar de digitale uitgave, vanaf pagina 24. Direct naar de digitale uitgave, klik hier.

Bron: Geef.nl

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close