Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Transparant Prijs niet langer nodig

19 mei 2017

PwC stopt met het organiseren van de Transparant Prijs. Nu de verslaggeving en verantwoording van de goede doelen in de afgelopen veertien jaar significant zijn verbeterd, heeft de prijs zichzelf min of meer overbodig gemaakt, stelt PwC. “Het betekent dat het Nederlandse publiek steeds beter wordt geïnformeerd over maatschappelijke resultaten.”

door Redactie Vf

PwC stopt met het organiseren van de Transparant Prijs. Nu de verslaggeving en verantwoording van de goede doelen in de afgelopen veertien jaar significant zijn verbeterd, heeft de prijs zichzelf min of meer overbodig gemaakt, stelt PwC. “Het betekent dat het Nederlandse publiek steeds beter wordt geïnformeerd over maatschappelijke resultaten.”

PwC kijkt met trots terug op de periode dat de prijs in samenwerking met de Nationale Postcode Loterij werd uitgereikt. “De Transparant Prijs bood goede doelen een podium om hun impact in de samenleving te laten zien. Doel was de kwaliteit van verslaggeving te professionaliseren en bij te dragen aan vertrouwen van het publiek in maatschappelijk relevante organisaties. Niet-deelnemende organisaties konden bovendien een voorbeeld nemen aan de winnaars.

Betrokkenheid blijft

Het stoppen van de prijs, betekent niet dat PwC zich terugtrekt uit de wereld van goede doelen. Het bedrijf zegt zich te willen richten op impact, de nieuwe VN-doelen voor duurzame ontwikkeling (SDG) en nieuwe bedrijfsmodellen waarin maatschappelijke impact centraal staat.

“Wij doen dit op verschillende manieren. Zo hebben 810 van onze medewerkers vorig jaar 34.411 uren aan corporate responsibility projecten besteed. We hebben onder meer social enterprises ondersteund middels zestig pro bono projecten, diverse masterclasses en onderzoek. Een ander voorbeeld is ons Social Impact Lab, een challenge voor start-ups met een maatschappelijk doel. En via de SDG-challlenge creëren we meer bewustzijn rondom de Sustainable Development Goals.”

Impactprijs?

Twee jaar geleden is PwC reeds gestart met een prijs voor meest impactvolle boegbeeldproject. Vorig jaar ging deze impactprijs naar Amref Flying Doctors voor hun project ‘Leap’, een innovatief mobiel platform voor training van gezondheidsvrijwilligers in Afrika.

PwC is momenteel in gesprek met een brede vertegenwoordiging uit de goede doelen sector (CBF, Goede Doelen Nederland, Nationale Postcode Loterij, Impact Centre Erasmus en diverse goede doelen organisaties) om te kijken of er urgentie, draagvlak en enthousiasme is om een initiatief op het thema ‘impact’ handen en voeten te geven vanuit de sector.

En dat lijkt er te zijn. “De eerste bespreking leverde al direct enthousiasme en concrete ideeën op. We houden u uiteraard op de hoogte over deze ontwikkeling.”
 

Bron: PwC

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close