Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Advertentie

Henriette van Eeghen richt Impact Matters op  

7 maart 2017

Onlangs is tijdens een feestelijk openingsevent in de Nieuwe Poort in Amsterdam een nieuw initiatief gelanceerd: Impact Matters. De organisatie gaat professionals uit het bedrijfsleven op basis van hun expertise aan ideële organisaties koppelen.

door Redactie Vf

Onlangs is tijdens een feestelijk openingsevent in de Nieuwe Poort in Amsterdam een nieuw initiatief gelanceerd: Impact Matters. De organisatie gaat professionals uit het bedrijfsleven op basis van hun expertise aan ideële organisaties koppelen. Klinkt bekend? Het voormalige LaLuz diende als inspiaratiebron.

Oprichter Henriette van Eeghen – voorheen onder meer werkzaam bij McKinsey, TNT en Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC – deed veel inspiratie op bij het in 2016 gestopte Stichting LaLuz en kreeg hulp van het voormalige bestuur.

Jong en oud

Ook Impact Matters gaat naar aanleiding van een concrete vraag vanuit ideële organisaties naar de benodigde expertise onder professionals zoeken.

Anders dan bij LaLuz wordt daarbij enkele gewerkt met bij Impact Matters aangesloten bedrijven. Van Eeghen: “ Daarnaast gaan wij niet uitsluitend werken met young professionals, omdat wij merken dat er interesse is vanuit alle leeftijdsgroepen. Iedereen, jong of oud, heeft zo zijn specifieke expertise aan te bieden.”

Win-win-win

Van Eeghen kijkt ernaar uit van Impact Matters een succes te maken. “Ik geloof echt dat Impact Matters een win-win-win situatie creëert. De ideële organisaties krijgen zo de ondersteuning die zij nodig hebben om hun missie te realiseren. Bedrijven betrekken op een inspirerende manier hun medewerkers bij duurzaam ondernemen en de medewerkers krijgen een unieke ervaring waarbij hun kennis bijdraagt aan een maatschappelijk doel.”

Eerste klus

Voor Stichting Kinderpostzegels maakte Impact Matters onlangs een match en is een project gestart met medewerkers van Microsoft en Tosti Creative. Dit team buigt zich over het business model van de toekomst.

Jeroen den Tex directeur van stichting Kinderpostzegels: “ Ik ben positief verrast over de samenwerking met Impact Matters. Deze frisse blik van buiten is precies wat we bij onze stichting nodig hebben om toekomstbestendig te worden.”