VluchtelingenWerk Nederland heeft € 10.000,- ontvangen van advocatenkantoor Houthoff Buruma. De organisatie behaalde de eerste plek in Houthoff Buruma's goede doelencampagne Houthoff Heroes en sleepte daarmee de hoofdprijs in de wacht.
VluchtelingenWerk Nederland heeft € 10.000,- ontvangen van advocatenkantoor Houthoff Buruma. De organisatie behaalde de eerste plek in Houthoff Buruma's goede doelencampagne Houthoff Heroes en sleepte daarmee de hoofdprijs in de wacht.
Houthoff Heroes is een jaarlijkse campagne van advocatenkantoor Houthoff Buruma. Medewerkers van het kantoor voeren binnen het kantoor campagne voor een eigen gekozen doel om daarmee één van de drie geldprijzen (€ 2.500,-, € 5.000,- en € 10.000,-) in de wacht te slepen.
Taalcoach
De campagne voor VluchtelingenWerk werd gevoerd door Lumine van Uden en Annemarth Hiebendaal, beide advocaat bij Houthoff Buruma èn taalcoach voor VluchtelingenWerk.
"Met onze deelname wilden we een mooi geldbedrag voor VluchtelingenWerk ophalen zodat ze nog meer vluchtelingen kunnen helpen", aldus Van Uden. "Tegelijkertijd wilden we kantoorgenoten stimuleren om zich ook aan te melden als taalcoach. Als jurist zijn wij dagelijks bezig met de Nederlandse taal, en het geeft veel voldoening om dat in te kunnen zetten bij de hulp van een vluchteling", vult Hiebendaal aan.
Sprakeloos
"We waren sprakeloos nadat we hoorden dat de eerste prijs naar ons was gegaan", vertellen Elizabeth Bereket en Bryan Gybson van VluchtelingenWerk. "We kunnen het geld goed gebruiken voor de aanschaf van nieuwe woordenboeken en trainingen voor taalcoaches. Als we geld overhouden willen we een dag organiseren voor vluchtelingen en hun taalcoaches." Bovendien hebben diverse andere medewerkers van Houthoff Buruma zich ook aangemeld als taalcoach of zijn van plan dat te doen.
De tweede prijs ging naar het Ronald McDonald Kinderfonds en de derde prijs was voor Stichting Downsyndroom.