Het onderzoeksbureau Motivaction dat veel samenwerkt met goede doelen vergroot met overname kennis van de consumentenmarkt.
Het in financieel zwaar weer verkerende marktonderzoeksbureau Trendbox is overgenomen door Motivaction, een onderzoeksbureau dat veel samenwerkt met goede doelen.
Karel Slootman van Motivaction over de overname: “Niet alleen bieden wij hiermee de klanten en enkele medewerkers van Trendbox continuïteit. Het betekent ook versterking van onze positie in vooral de FMCG-/retail- en durables markten.”
Meer mogelijkheden
Door het Nationale Panel van Trendbox met 40.000 deelnemers te koppelen aan het StemPunt-panel van Motivaction heeft de organisatie de beschikking gekregen over een respondentenpanel van meer dan 100.000 deelnemers.
Slootman: “Alle consumententrends vanaf de jaren 90 staan in de Trendbox Life & Living-database. We zetten dit onderzoek - inclusief methoden, algoritmen, rapporten, publicaties en naam - voort en koppelen het aan ons Mentality-model. Dit levert - ook voor eerdere onderzoeken - interessante nieuwe inzichten op het gebied van consumentengedrag. We zullen hiermee trendrapporten maken en daarover presentaties geven op congressen en seminars. De huidige database blijven wij updaten en zo zullen we de consumententrends blijven volgen, waardoor we je continu van relevante informatie kunnen voorzien.”