Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Social Impact Ventures investeert 1,5 miljoen euro in 1%Club

22 september 2016

'Met deze investering kan 1%Club in de komende 5 jaar meer dan 10.000 nieuwe projecten realiseren, meer dan 100.000 mensen activeren om zich in te zetten bij de verbetering van meer dan 1 miljoen mensenlevens.'

door Redactie Vf

Het Nederlandse investeringsfonds Social Impact Ventures investeert 1,5 miljoen euro in 1%Club. Via dit do good platform kunnen mensen op een eenvoudige manier hun omgeving mobiliseren om 1% van hun tijd, kennis en geld in te zetten voor de realisatie van goede initiatieven die bijdragen aan een betere wereld.

Voor bedrijven en andere organisaties wil 1%Club een platform zijjn waar medewerkers, klanten en inwoners direct kunnen bijdragen aan do good projecten. De investering wordt door 1%Club aangewend om het do good platform verder te ontwikkelen en om internationale groei ambities waar te maken.

Impact van medewerkerstevredenheid
“Bedrijven met betrokken medewerkers zijn productiever, innovatiever en winstgevender', weet Anna Chojnacka directeur van 1%Club.

'Steeds meer partijen ontdekken de kracht van MVO om een grotere medewerkersbetrokkenheid te realiseren. De meeste mensen zien immers graag dat de bedrijven waarvoor zij werken bijdragen aan een betere wereld. Sterker nog, voor veel organisaties is een actief MVO-beleid een middel geworden om talent aan te trekken en te behouden. Wij bieden het perfecte platform om de gedeelde MVO-ambitie van organisaties en hun medewerkers concreet vorm te geven.” 

Meer dan 10.000

Warner Philips, partner bij Social Impact Ventures ziet 'een enorme potentie'  in de verdere groei van 1%Club. 'Met deze investering kan 1%Club in de komende 5 jaar meer dan 10.000 nieuwe projecten realiseren, meer dan 100.000 mensen activeren om zich in te zetten bij de verbetering van meer dan 1 miljoen mensenlevens! Het betrekken van medewerkers bij MVO-beleid krijgt steeds meer erkenning als kritische succesfactor voor toonaangevende ondernemingen in ‘the war for talent’.

Hij vervolgt: '1%Club bouwt samen met bedrijven impact programma’s waarin medewerkers op een effectieve en waardevolle manier zelf projecten kunnen starten of actief kunnen bijdragen aan bestaande MVO-projecten waar zij echt hart voor hebben. Wij investeren in twee tranches van 750.000 euro in 1%Club, waarbij de tweede tranche volgt als aan de impact- en andere doelstellingen wordt voldaan. De onderneming ligt daarbij vol op koers.”

Platform voor MVO-ambities

1%Club werd in 2007 opgericht door Anna Chojnacka en Bart Lacroix, die beiden een achtergrond hebben in de ontwikkelingssamenwerking. Inmiddels hebben tienduizenden mensen via het platform met hun tijd, kennis en geld op een leuke en eenvoudige manier bijgedragen aan meer dan 1200 impactvolle initiatieven in ruim 80 landen. Sinds 2015 profileert 1%Club zich naar eigen zeggen nadrukkelijk en succesvol als platform waar organisaties in de private en publieke sector vorm kunnen geven aan hun ambities op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Inmiddels lanceerden onder andere Accenture, Booking.com en de Rabobank via 1%Club verschillende MVO-platforms waaraan hun medewerkers kunnen deelnemen.

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close