Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Nog dertien organisaties in de race voor Transparant Prijs

9 september 2016

Nog dertien goede doelen en social enterprises maken kans op De Transparant Prijs 2016. De prijs gaat naar de organisatie die het publiek het beste informeert over hun maatschappelijke impact.  

door Redactie Vf

Nog dertien goede doelen en social enterprises maken kans op De Transparant Prijs 2016. De prijs gaat naar de organisatie die het publiek het beste informeert over hun maatschappelijke impact en zal op woensdag 28 september worden uitgereikt door juryvoorzitter Herman Wijffels.

Genomineerden 2016

  • Categorie kleine goede doelen (< 2 miljoen euro inkomsten):
  • Heifer, Mama Alice en Women on Wings

Categorie grote goede doelen (> 2 miljoen euro inkomsten):

  • Plan Nederland, Red een Kind, Simavi en The Hunger Project

Categorie social enterprises:

  • Bakkerscafé Brood op de plank, FairMail en Tony's Chocolonely

Genomineerden ‘Meest impactvolle boegbeeldproject’

  • Amref Flying Doctors met project ‘Leap’, een innovatief mobiel platform voor training van gezondheidsvrijwilligers in Afrika waardoor goede en toegankelijke gezondheidszorg verbeterd is. Inmiddels zijn 3.000 gezondheidsvrijwilligers in Kenia op het platform aangesloten en op succesvolle wijze getraind via hun mobiel. In 2020 wil Amref 1 miljoen gezondheidsvrijwilligers getraind hebben in 30 verschillende Afrikaanse landen.
  • Hartstichting met project ‘Nederland één 6-Minutenzone’, waarmee de Hartstichting wil bereiken dat iedereen die in Nederland een hartstilstand krijgt, binnen 6 minuten gereanimeerd wordt. Als dit gerealiseerd wordt, kunnen jaarlijks minimaal 2.500 levens worden gered.
  • Rode Kruis met het project ‘Welkom Winkels’, waarmee het Rode Kruis de vraag van vluchtelingen (naar kleding en spullen) en aanbod van vrijwilligers (die concreet wilden helpen) bij elkaar zijn gebracht. Meer dan 10.000 vluchtelingen ontvingen kleding en spullen en er zijn ruim 6700 vrijwilligersdiensten gedraaid.

Maatschappelijke resultaat telt

De Transparant Prijs wordt voor de dertiende keer uitgereikt en is een initiatief van PwC, ondersteund door de Nationale Postcode Loterij. De Nationale Postcode Loterij stelt in totaal 100.000 euro beschikbaar voor de winnaars. De Tranparantprijs over de Transparantprijs:

“Wat in 2004 begon als een aanmoedigingsprijs om jaarverslagen van fondsenwervende goede doelen naar een hoger niveau te tillen, is anno 2016 een platform dat aan Nederland wil laten zien welke maatschappelijke impact en resultaten goede doelen en social enterprises hebben. Volgens Wim van Ginkel, projectleider en senior director bij PwC, ‘mag de sector veel meer trots laten zien op wat bereikt wordt aan maatschappelijke impact en ons meenemen in de droom die organisaties hebben om de wereld beter en mooier te maken.”

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close