Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Vier winnaars NRC Charity Awards 2016

2 september 2016

Women on Wings, Centrum Internationale Kinderontvoering en Microkrediet voor Moeders zijn de winnaars van de vakjuryprijzen van de NRC Charity Awards 2016. De Publieksprijs is gewonnen door Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij.

Women on Wings - Creatie Isabelle Griffioen
Women on Wings - Creatie Isabelle Griffioen © Women on Wings - Creatie Isabelle Griffioen

door Redactie Vf

Women on Wings, Centrum Internationale Kinderontvoering en Microkrediet voor Moeders zijn de winnaars van de vakjuryprijzen van de NRC Charity Awards 2016. De Publieksprijs is gewonnen door Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij. De awards zijn woensdag 31 augustus uitgereikt door Peter Vandermeersch, hoofdredacteur NRC, in Pakhuis de Zwijger Amsterdam.

De NRC Charity Awards waren dit jaar anders van opzet dan voorgaande jaren. Voor de editie van dit jaar is NRC een samenwerking aangegaan met Willem de Kooning Academie, een internationaal toonaangevende academie voor bachelor- en masteropleidingen in media, art, design, leisure en education. NRC heeft aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. 225 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC 23 goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.

Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Pepijn Rooijens (Creatief Directeur Lemz), Krista Rozema (Art Director KesselsKramer) en Nils Adriaans (Hoofdredacteur Creatie) heeft de 23 advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Vandermeersch: “De drie winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht.” De publieksprijs werd uitgereikt aan het goede doel met voor het publiek de meest indrukwekkende advertentie. In totaal zijn er 10.529 stemmen uitgebracht.

Over de NRC Charity Awards
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep.

Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van € 65.000,- bruto mediawaarde (exclusief 21%  

Bron: NRC Charity Awards

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close