DDMA doet oproep aan marketingorganisaties om mee te doen aan het jaarlijkse onderzoek van koepelorganisatie GDMA (Global Alliance for Data Driven Marketing Associations).
Wil jij jouw inzet van data in marketing en advertising benchmarken tegen de rest van de wereld? Kijken hoe jouw budgetten zich verhouden tot die van organisaties wereldwijd? Meer inzicht krijgen in de ontwikkeling van data driven marketing en advertising op alle continenten? Doe dan mee aan het jaarlijkse onderzoek van koepelorganisatie GDMA (Global Alliance for Data Driven Marketing Associations).
Met het onderzoek wil GDMA inzichtelijk maken hoe organisaties wereldwijd data gebruiken om marketing en advertising inzetten. Door deze kennis te delen kan de hele branche de resultaten gebruiken om hun inspanningen te benchmarken en nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen.
Budgetten stijgen
De onderzoeksresultaten van vorig jaar lieten zien dat de inzet van data inmiddels van toenemend belang is voor de groei van organisaties over de hele wereld. De budgetten blijven stijgen. Bovendien professionaliseert het gebruik van data en daalt daarmee de aankoop van datasets. Lees hier meer over de resultaten van 2015.
In Nederland streeft DDMA naar meer dan 100 deelnemers aan dit wereldwijde onderzoek, zodat ook specifieke cijfers voor de Nederlandse markt worden opgenomen in de resultaten.