Sommige goede doelen en maatschappelijke organisaties slagen er met een zeer vernieuwende, onconventionele aanpak in om op een inventieve manier bijzondere resultaten te boeken en ‘de spelregels te veranderen.’
Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop door een uitzonderlijk intensieve samenwerking tussen ambassadeur Marco Borsato en WarChild, de organisatie in korte tijd een sterke positie wist te verwerven én te behouden. Borsato en WarChild, het werd bijna één merk.
Maar ook Dance4Life presteerde iets bijzonders. Daar wisten ze op ongekende wijze jongeren aan zich te binden en groei te realiseren, die voornamelijk op actie is gebaseerd. De Situation Room waar ondernemers zich eenmaal per jaar 24 uur lang inzetten om geld, goederen en diensten voor WarChild te realiseren was innovatief.
Denk verder aan de IMC Weekend School, die nieuwsgierige jongeren uit achterstandswijken kennis laat maken met enthousiaste professionals en hun uiteenlopende vakgebieden. Of de Stichting Fout, die asielzoekers aan het werk zet zonder rekening te houden met de regelgeving en zelfs de boetes daarvoor betaalt.
Wij schrijven graag over dergelijke bijzondere en leerzame verhalen. Heb je suggesties voor organisaties die passen in de serie Game Changers, mail dan naar jaap@fondsenwerving.nl