Goede Doelen Nederland doet namens 13 grote goede doelen een oproep aan iedereen met een goed idee voor hét vernieuwende concept, waarmee goede doelen op duurzame wijze langdurige relaties met donateurs tot stand kunnen brengen. Uitgangspunt moet zijn: de kracht van face-to-face contact.
De behoefte van de donateur verandert. Tegelijkertijd bieden onder andere technologische ontwikkelingen nieuwe mogelijkheden. Toch geld nog steeds dat één van de beste manieren om in contact te komen met een (potentiële) donateur het persoonlijk gesprek is. In een face-to-face contact kan het verhaal van het goede doel het beste verteld worden en kan het goede doel het gesprek aangaan met de (potentiële) donateur. Zo´n contact is vaak de eerste stap naar een duurzame relatie met de donateur.
Om hierop in te spelen hebben 13 goede doelen de handen ineen geslagen om samen op zoek te gaan naar nieuwe manieren om in contact te komen met potentiële donateurs. Daarom nodigen wij jou, namens de goede doelen, van harte uit om met ons mee te denken. Alle ideeën zijn welkom.
Interesse?
Wil je weten waar jouw idee aan moet voldoen, welke uitgangspunten en voorwaarden gelden en welke beoordelingscriteria worden gehanteerd? Vraag de uitgebreide briefing op via info@goededoelennederland.nl.
Stuur jouw idee uiterlijk 15 mei 2016 naar Goede Doelen Nederland. De indieners van de beste concepten (maximaal 5) worden uitgenodigd om hun concept tijdens een pitch event te presenteren aan de goede doelen.
De initiatiefnemers
De opdrachtgevers bestaan uit 13 goede doelen, allen aangesloten bij Goede Doelen Nederland, de brancheorganisatie van goede doelen. De goede doelen hebben Goede Doelen Nederland gevraagd de pitch uit te schrijven en te coördineren.
De deelnemende goede doelen zijn: Hartstichting, Cordaid, Het Nederlandse Rode Kruis, Unicef Nederland, Plan Nederland, KWF Kankerbestrijding, Wereld Natuur Fonds, Longfonds, Artsen zonder Grenzen, Oxfam Novib, Dierenbescherming, Hersenstichting en Aids Fonds .