Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

CBF houdt voorlopig vast aan naam

7 maart 2016

Het Centraal Bureau Fondsenwerving wijzigt voorlopig niet haar naam. De toezichthouder liet dat in een brief weten aan alle keurmerk- en certificaathouders. Het publieksvertrouwen is nog te zeer verbonden aan de huidige naam.

door Redactie Vf

De naamswijziging werd overwogen in verband met het bekender maken van de nieuwe erkenningsregeling voor goede doelen.

Naamsbekendheid
Het CBF schrijft in een brief aan al haar keurmerkhouders een aantal voorgenomen zaken voorlopig uit te stellen of in een sobere variant door te voeren.

‘Zo gaan wij voorlopig geen naamswijziging doorvoeren. Dit wordt mede ingegeven door het feit dat uit onderzoek blijkt dat het huidige CBF-keurmerk een (geholpen) naamsbekendheid heeft van bijna 40%. Het borgen van het publieksvertrouwen staat voorop en helderheid bij het publiek is hierbij cruciaal. Daarom voeren wij in het beeldmerk van de nieuwe erkenning alleen de meest noodzakelijke wijzigingen door.’

Vertrouwd beeldmerk

‘Hiermee geven wij voor de insiders uiting aan de vernieuwing terwijl we voor het publiek herkenbaar blijven met een vertrouwd beeldmerk. Onze gezamenlijke campagne-inspanningen kunnen zich dan helemaal richten op het laden en breder in de markt zetten van het begrip 'CBF-erkend Goed Doel' en op het werven van nieuwe organisaties.'

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close