Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Legacy Foresight Monitor 2016 van start

26 februari 2016

Legacy Foresight start in samenwerking met Arjen van Ketel en Kalff en de Jager het tweede, jaarlijkse onderzoek naar de Nederlandse nalatenschappenmarkt. De groep deelnemende organisaties is verder uitgebreid. Naast de deelnemers van vorig jaar (Hartstichting, Leger des Heils, Nierstichting, Unicef, Liliane Fonds, Greenpeace en Wakker Dier) doen ook het Wereld Natuurfonds, Oxfam Novib en KNGF Geleidehonden mee.

door Redactie Vf

Legacy Foresight is in Engeland een begrip. Al twintig jaar leveren de Britse econometristen daar met hun langjarige kennis van nalatenschappenwerving, overzichten, analyses en prognoses van nalatenschappeninkomsten voor goede doelen. Bijna alle grote en middelgrote Britse fondsenwervende organisaties nemen er aan deel. 

Ontwikkeling nalatenschappenmarkt

Op uitnodiging van Arjen van Ketel is Legacy Foresight nu voor de tweede keer in Nederland actief met een jaarlijkse ‘Monitor’. Daarin analyseert Legacy Foresight de ontwikkelingen in de Nederlandse nalatenschappenmarkt en maakt daarnaast een uitgebreid benchmark voor de deelnemende organisaties. Daarmee levert het goede input voor wervingscampagnes en doelgroepselecties, maar ook een realistisch en onderbouwd beeld over wat de groeiverwachting is. Eén van de uitkomsten is een specifieke marktvoorspelling voor de kortere en middellange termijn.

Nuttig instrument

Arjen van Ketel: “De deelnemers van vorig jaar zien dit onderzoek als een nuttig instrument bij hun werving van nalatenschappen.  Samen met de nieuwe deelnemers kunnen we zowel de kwaliteit als de omvang van het onderzoek verder uitbouwen. De 20 jaar ervaring die de Britse top-onderzoeksgroep meebrengt geeft ons een veel scherper beeld van de kansen die schenkingen via het testament brengen. Met enerzijds de doorrekening van factoren uit de economie en demografie en anderzijds de invloed van sociale factoren die nalaten aan goede doelen beïnvloeden. Zo gaan de onderzoekers dit jaar extra onderzoek doen naar opkomst en motivatie van de babyboomers, en naar het belang van middle en high donors in nalatenschappenwerving. Daarmee kunnen de goede doelen de focus op de doelgroep voor nalaten straks beter bepalen.'

Voor meer informatie en deelname of voor het beknopte overzicht van de uitkomsten uit 2015: klik hier.

Bron: www.arjenvanketel.nl

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close