Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Joamy Tounkara - van Maanen nieuwe hoofd Marketing en Communicatie Free a Girl

6 januari 2016

SInds maandag 4 januari is Joamy Tounkara – van Maanen het nieuwe Hoofd Marketing en Communicatie van Free a Girl.

door Redactie Vf

Joamy is sinds 2013 werkzaam bij Free a Girl in de functie van Manager Fondsenwerving. Ook heeft zij een belangrijke rol gespeeld als Medewerker Fondsenwerving in 2009 en 2010. Haar belangrijkste taak is om Free a Girl verder te professionaliseren en substantieel te laten groeien binnen de Nederlandse markt. 

Fondsenwervende activiteiten

Na haar studie Marketing Management en 5 jaar werkzaam te zijn geweest op de Marketingafdeling van de Nyenrode Business Universiteit, reisde Joamy haar passie achterna: ontwikkelingswerk. In Zuid-Afrika, Guatemala en Senegal zette zij zich in voor kansarme en zieke kinderen. Daarna ging zij aan de slag bij Plan Nederland, Free a Girl en Hair Heroes, waar zij aan aantal fondsenwervende acties heeft opgezet, zoals de grootste fietsestafette voor vrouwen door heel Nederland, een donateurswervende aflevering met Yolanthe Sneijder Cabau bij de Tros TV Show en het Hair Heroes Event.  

Hölsken

Joamy neemt de marketing-en communicatiewerkzaamheden over van de Directeur/mede-oprichter Evelien Hölsken die zich naast haar directietaken zal gaan richten op internationale fondsenwerving.

Evelien Hölsken: “Na een zeer uitgebreide werving- en selectieprocedure uitgevoerd in samenwerking met LabelMe is de keuze gevallen op een interne kandidaat. Joamy kent de organisatie goed, is een echte peoples manager en bovendien zeer commercieel. Allemaal eigenschappen die de nieuwe persoon nodig heeft. Zij is de beste kandidaat voor de functie en ik heb grote vertrouwen in dat zij de organisatie in Nederland verder gaat uitbouwen”. 

Internationale fondsenwerving

Evelien zal zich in het komende jaar met name gaan richten op het opzetten van een consortium van partners in India die lokaal gaan fondsenwerven. Om draagvlak in India te creëren voor de problematiek van kinderprostitutie is het belangrijk dat de bevolking ook zelf financieel gaat bijdragen aan de oplossing van het probleem, vindt Hölsken.  Het consortium gaat zich met name richten op de corporate sector en de service clubs in India.

Ook heeft Free a Girl zich voorgenomen in landen als de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en rijke landen in de regio Azië (Singapore en Hong Kong) fondsen te gaan werven.