Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Donatiecampagne Ronald McDonald Kinderfonds verloopt succesvol

22 december 2015

Op 1 december is de landelijke Donatiecampagne van McDonald’s voor het Ronald McDonald Kinderfonds van start gegaan. Tijdens deze campagne vraagt McDonald’s haar gasten of zij van hun bestelling een Kinderfondsbestelling willen maken, door 50 cent te doneren. Na bijna drie weken staat de teller al op 4.700 extra nachten voor gezinnen van zieke kinderen in de Ronald McDonald Huizen. Ook in de laatste weken van 2015 blijven McDonald’s medewerkers zich inzetten om het aantal nachtjes te verhogen.

door Redactie Vf

Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald’s Nederland: “Het is hartverwarmend om te zien hoeveel gasten het Ronald McDonald Kinderfonds een warm hart toe dragen. Ik ben er trots op dat de teller al op 4.700 nachten staat. Ons streven is om begin januari meer dan 6.000 nachtjes slapen in de Huizen aan te bieden aan het Ronald McDonald Kinderfonds namens onze gasten, zodat nog meer families bij elkaar kunnen zijn op momenten dat zij elkaar zo hard nodig hebben.”

Het Grote Familie Voorleesboek

Ook heeft McDonald’s als partner van het Ronald McDonald Kinderfonds in samenwerking met negen bekende Nederlands Het Grote Familie Voorleesboek gemaakt. Het voorleesboek bestaat uit negen korte ‘droomverhalen’ die bedacht zijn door de populaire band MainStreet, tv-kok Hugo Kennis, kinderpopster Dirk Scheele, tv-presentator Klaas van Kruistum, tennisspeler Jacco Eltingh, actrice en presentatrice Yvonne Coldeweijer, zangeres Tyra Wiertz, bekend paardenliefhebber Jesse Drent en natuurlijk Ronald McDonald Kinderfonds-ambassadeur Yvon Jaspers.

Het voorleesboek is bedoeld voor ouders en kinderen die even willen wegdromen en zo niet hoeven te denken aan ziek zijn. Maar het is ook voor € 10 verkrijgbaar via wehkamp.nl/kinderfonds. De volledige opbrengst van het boek gaat naar het Ronald McDonald Kinderfonds.

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close