Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

VakdagFW15: nieuw cloudplatform voor fondsenwervers

10 november 2015

Procurios Fundraising presenteert op de Vakdag Fondsenwerving – donderdag 19 november –  de samenwerking met SOCIALWare, de Beneluxpartner van Techsoup. Ze komen samen met een nieuwe cloudoplossing: een multifunctioneel fondsenwervingsplatform.

door Redactie Vf

Jos Jelier, directeur van Procurios, legt uit: "We ontwikkelen al vanaf onze oprichting multifunctionele marketingsoftware. De stap van onze marketingoplossing naar een geïntegreerde oplossing voor fondsenwervende organisaties was relatief klein. We zien fondsenwerving als een onderdeel van het brede marketingvak. We stappen ook in deze markt vanwege onze motivatie om met die software iets voor de wereld te betekenen. Daarom kozen we ook voor de samenwerking met SOCIALware, de Beneluxpartner van Techsoup. We vinden dat elke fondsenwervende organisatie moet kunnen beschikken over professionele software voor een eerlijke prijs. Deze software is ontwikkeld op basis van onze ervaring en kennis in het veld. Alle functionaliteit is ontwikkeld in cocreatie met diverse fondsenwervende organisaties zoals Missie Nederland, ChristenUnie en de European Christian Mission. Daarnaast hebben we in Nederland uitgebreide pilotprojecten gedaan met partijen zoals Foodwatch, de Van der Sar Foundation en ADRA Nederland. In België deden organisaties als Solidagro, Inclusie Vlaanderen, Ondernemers voor Ondernemers, Bos+ en Aditi mee."

Blij

Catherine van Eeckhaute van SOCIALware is blij met de samenwerking met Procurios. "De integratie van functionaliteit voor CRM, giften, facturatie, fondsen, campagnes, websites, direct mailings en e-mailings maakt het uniek. Het voorkomt de noodzaak om voor deze functionaliteit te moeten koppelen met externe systemen. Interessant is ook dat er goed nagedacht is over de implementatie en inrichting van het pakket. Organisaties kunnen veel zelf doen. Dat scheelt enorm in de kosten bij ingebruikname."

Aanpak

Jos: "Hoe we dit hebben aangepakt? Wij kijken naar het vak fondsenwerving, de gewenste resultaten, de gebruikers en andere actoren en ontwikkelen daar een oplossing voor. Hierbij maken we gebruik van de nieuwste techniek. Wat is er echt belangrijk voor een fondsenwerver? Dat is het optimaal inzicht hebben in zijn of haar donateursbestand. Cruciale vragen als waarom mensen juist wel of niet geven, hoeveel ze geven en via welke kanalen ze willen communiceren, spelen een belangrijke rol. Daarvoor hebben we een fondsenwervingsplatform ontwikkeld met vele met elkaar samenwerkende functionaliteiten. Denk hierbij aan giftenadministratie en donateursbeheer tot communicatie en marketing. Het is een platform dat je in staat stelt om elk geverssegment op de juiste wijze te analyseren en te benaderen. Dit kan van de eenmalige gever van vijf euro tot de donateur die periodiek honderd euro geeft. Interessant is ook dat er goed nagedacht is over de implementatie eninrichting van het pakket. Organisaties kunnen veel zelf doen. Hierdoor kunnen we de implementatiekosten aanzienlijk beperken."

De nieuwe clouddienst van Procurios Fundraising is beschikbaar vanaf € 50,- per maand tot 1.000 relaties. Bij grotere aantallen records loopt de prijs terug tot 2 eurocent per relatie per maand. Info: www.procurios.com. Op de Nationale Vakdag Fondsenwerving, stand 38.

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close