Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Nienke Teunissen beklom de Kilimanjaro voor War Child

22 oktober 2015

Nienke Teunissen, projectmanager fondsenwerving bij War Child, beklom in februari de Kilimanjaro om geld in te zamelen voor oorlogskinderen. Ze kreeg in haar eentje in enkele maanden tijd 7.870 euro bij elkaar.

Nienke Teunissen op de top
Nienke Teunissen op de top

door Redactie Vf

 Aan Marthe Damman vertelt Nienke over haar tocht in de nieuwste editie van het Vakblad Fondsenwerving. Over de beklimming van de Kilimanjaro en de weg  naar de 7.870 euro die ze daarmee bij elkaar verdiende voor War Child. Een mooie, maar moeizame weg. Toen ze na een lange klim op de top van de berg stond, dacht Nienke: “ik doe dit nooit meer, maar toen ik weer thuis was, wilde ik zo weer gaan.(..) Je bent pas een echte fondsenwerver als je zelf een keer een actie georganiseerd hebt.” Het was dan ook een waardevolle ervaring:

“[vooral]  als je werkt in de goededoelenwereld, vindt Nienke die eerder negen jaar bij WWAV werkte, een marketingbureau voor de non-profitsector. “Direct contact met de donateurs kan bij grote goede doelen heel gering zijn. Op de afdeling fondsenwerving werken mensen die vooral programma’s bedenken. De uitvoering hiervan is veelal slechts het versturen van een tekst.” Toegegeven, om geld vragen was niet altijd makkelijk.Nienke voelde heus wel eens schroom in de maanden dat ze bezig was het sponsorgeld bij elkaar te verzamelen.“Als ik weer een nieuwsbrief had verstuurd was ik de uren daarna wel bezig met de vraag wie zich zou gaan afmelden.Het is wel je netwerk, die mensen wil je niet overvragen.”Aan de andere kant wist ze heel goed waar ze het voordeed. Ze vroeg het geld niet voor zichzelf, maar voor War Child, haar passie. “Ik zie het zo: ik geef iemand de kans om iets moois te doen. Ik geef de kans op een goed gevoel.”

Zelf een berg beklimmen. Een goede manier om te beleven wat jouw donateurs beleven. In editie 6 van het Vakblad Fondsenwerving lees je meer over Nienkes persoonlijke belevenissen, de manier waarop zij op weg naar de top tal van uitdagingen aanging en daarbij mooie en waardevolle ervaringen opdeed. 

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close