Advertentie

Advertentie

Google maakt apps gratis toegankelijk voor non-profits in Nederland

11 mei 2015

Vrijdag 24 april heeft Google het Google for Non-Profits programma ook in Nederland beschikbaar gemaakt. Dit betekent dat stichtingen en verenigingen die daarvoor in aanmerking komen gratis toegang kunnen krijgen tot Google producten en diensten die normaal gesproken alleen tegen betaling toegankelijk zijn.

Logo van Google
Logo van Google © Google

door Redactie Vf

De producten en diensten die beschikbaar zijn, zijn onder andere:

  • Ad Grants: ter waarden van $ 10.000 per maand aan advertentiemogelijkheden via AdWords. Dit biedt de mogelijkheid om een groter publiek bewust te maken van de doelstelling/missie, en ook nieuw publiek te bereiken.
  • YouTube: het gebruiken van YouTube kanalen om de eigen organisatie te promoten. Binnen het Google for Non-Profits programma is er een grotere uploadcapaciteit beschikbaar. Ook kan men door middel van overlays kijkers aansporen tot actie. 
  • Google Apps: ontvang gratis toegang tot Google Apps, met o.a. 30 GB opslagruimte voor Gmail en Google Drive. En 24 uur per dag en 7 dagen per week ondersteuning. 

Organisaties moeten wel aan een aantal voorwaarden voldoen om toegang te krijgen tot het programma, namelijk: 

  • Het moet gaan om een geregistreerde en erkende liefdadigheidsinstelling of non-profitsorganisatie zoals hier bescheven.
  • Akkoord gaan met de voor de aanvraag vereiste certificering met betrekking tot non-discriminatie en ontvangst en gebruik van donaties.

Verificatie hiervan vindt plaats via een lokale partner van TechSoup.

Instellingen die niet in aanmerking komen zijn:

  • Overheidsinstellingen en -organisaties;
  • Ziekenhuizen en zorginstellingen;
  • Scholen, niet-commerciële kinderopvangorganisaties, academische instellingen en universiteiten (filantrophische onderdelen van educatieve organisties komen wel in aanmerking).  

Meer informatie over het programma vind je hier.

Bron: Vakblad Fondsenwerving